Bambus - roślina, która leczy i pielęgnuje

20:53

Cześć kochani,

bambus to roślina rosnąca najszybciej na świecie, może urosnąć nawet metr w ciągu jednej doby. Ma szerokie zastosowanie, tworzy się z niego przybory kuchenne, meble, rury kanalizacyjne, papier a nawet mosty. W Chinach i Japonii jest symbolem długowieczności i czystości. Od jakiegoś czasu zaczęli go także doceniać producenci kosmetyczni. Posiada on cenne właściwości dla skóry, popularny jest również w kuchni europejskiej. 
kosmetyki bambusowe

Właściwości bambusa

Roślina ta posiada sporą dawkę krzemionki, która zapobiega nadmiernemu wypadaniu włosów. Ponadto zawiera flawonoidy, błonnik, witaminy, aminokwasy i składniki mineralne. Substancje te wykazują działanie przeciwzapalne, dotleniające, regenerujące oraz opóźniające starzenie się organizmu. Z włókien bambusowych tworzy się również bieliznę, włókna mają właściwości absorbujące wilgoć. Bambus bogaty jest także w ramnozę, naturalny cukier, który stymuluje fibroblasty, dzięki czemu zwiększa się produkcja kolagenu. Na rynku dostępne są też pudry bambusowe, które są idealne do cery trądzikowej i mieszanej, matują skórę jednocześnie jej nie zapychając. W Azji popularne jest picie liści bambusa, smak herbaty orzeźwia i obniża poziom cukru we krwi.
bambusowe kosmetyki

Masaż bambusem

Masaż wykonuje się za pomocą kijów bambusowych, ma on przede wszystkim działanie relaksacyjne. Ogrzanymi pałeczkami roluje się całe ciało, usprawniony zostaje przepływ limfy, dzięki czemu poprawia się jędrność skóry. Masaż kosztuje ok. 150 zł i trwa godzinę. Wskazaniami do masażu jest przemęczenie, brak energii, stres i bóle głowy. 

Bambusowe kosmetyki

Ekstrakt z bambusa pojawia się głównie w kosmetykach przeciwzmarszczkowych oraz przeciwsłonecznych, posiada on zdolność pochłaniania szkodliwych promieni UVA i UVB. Ma zbawienny wpływ na stan skóry, nawilża ją i odświeża. Kosmetyki zawierające ekstrakt z bambusa zazwyczaj pachną relaksująco, świeżo. Dzięki wysokiej zawartości wspomnianej już wyżej krzemionki bambus jest też często wykorzystywany przy produkcji szamponów i odżywek do włosów. 

Stosujecie kosmetyki z bambusem? :) 


Buziaki <3

Zobacz również

40 komentarze

  1. Masaż bambusem brzmi interesująco :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie zdawałam sobie sprawy z tego, że bambus ma tak wiele korzystnych dla nas właściwości. Muszę zacząć korzystać z jego dobrodziejstw. 😊

    OdpowiedzUsuń
  3. Dużo czytałam o właściwościach bambusa, ale nie miałam jeszcze żadnego produktu z jego zawartością.

    OdpowiedzUsuń
  4. Chyba nigdy nie miałam kosmetyków z bambusem :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Raczej nie miałam kosmetyków bambusowych, a jeśli już to zupełnie nieświadomie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Masaż bambusem to coś z pewnością innego i zarazem ciekawego. Z chęcią bym spróbowała jakbym miała okazję.
    Serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Szkoda, że jest tak mało popularny w kosmetykach. Chociaż zauważyłam, że coraz więcej produktów z tym składnikiem pojawia się na rynku, ja lubię szczególnie w pielęgnacji włosów.

    OdpowiedzUsuń
  8. Kosmetyków z bambusem nie używałam jeszcze 😉

    OdpowiedzUsuń
  9. Mam puder bambusowy. BARDZO go sobie cenie.

    OdpowiedzUsuń
  10. Stosowałam żel bambusowy, fajnie mi się sprawdzał :) Niestety już mi się skończył.

    OdpowiedzUsuń
  11. Muszę przyznać, że nie słyszałam by Bambus miał tyle pozytywnych właściwości! Nie stosowałam, ale czas to zmienić! Dziękuję Ci za ten wpis! :)

    fascyNATKA

    OdpowiedzUsuń
  12. Jedyne co stosowałąm z dodatkiem bambusa to puder ;) i bardzo go lubię ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie miałam póki co żadnego kosmetyku z bambusa:)

    Pozdrawiam :)
    Moncia Lifestyle

    OdpowiedzUsuń
  14. Ciekawy wpis, zapach takich kosmetyków pewnie jest interesujący :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Nigdy wcześniej się bambusem nie interesowałam ;) Chyba trzeba to zmienić ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Mi kilka razy rzucił się puder z bambusa w oczy ,ale jeszcze go nie kupiłam ☺
    Pozdrawiam
    Lili

    OdpowiedzUsuń
  17. Masa ciekawych informacji :)

    OdpowiedzUsuń
  18. jeszcze nic z bambusem nie miałam

    OdpowiedzUsuń
  19. Nie wiedziałam o takich kosmetyce :) wiele ciekawych informacji n tu udzieliłas :)

    OdpowiedzUsuń
  20. kuurde, nie miałam jeszcze bambusowych produktów;D

    OdpowiedzUsuń
  21. Słyszałam wiele o bambusowych właściwościach, ale sama nie miałam jeszcze okazji go sprawdzić. Muszę to koniecznie nadrobić :)
    Pozdrawiam ciepło ♡

    OdpowiedzUsuń
  22. Nawet nie miałam pojęcia, ze bambus ma takie właściwości!
    Obserwuje :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Taka najsławniejsza rzecz z bambusa to chyba puder z ecocery :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Ha, tak, stosowałam balsam bambus i trawa cytrynowa- był naprawdę świetny, pisałam o nim nawet ostatnio:)
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy :)

    OdpowiedzUsuń
  25. muszę kupić sobie kosmetyki z bambusem, bo jeszcze nie miałam okazji nic przetestować:)

    OdpowiedzUsuń
  26. Nie stosowałam jeszcze żadnych kosmetyków z bambusem.

    OdpowiedzUsuń
  27. Chętnie kiedyś przetestuję kosmetyki z bambusem :D
    Pozdrawiam! wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  28. Nie wiedziałam, że bambus ma aż tyle właściwości i zastosowań :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Useful post, so many interesting!

    Nahid | https://bestclicknow.com

    OdpowiedzUsuń
  30. Ja jestem zakochana w bambusowych kosmetykach:)

    OdpowiedzUsuń
  31. Nie miałam jeszcze żadnego kosmetyku z bambusem, nie wiedziałam, że ma tyle fajnych właściwości :D
    Pozdrawiam ciepło, Agness:)

    OdpowiedzUsuń
  32. Nie wiedziałam, że bambus to tyle dobrego ;)

    OdpowiedzUsuń
  33. nigdy nie słyszałam o właściwościach bambusa... człowiek uczy się całe życie :D

    OdpowiedzUsuń
  34. Ja miałam tylko jeden kosmetyk z bambusem i średnio się polubiliśmy czyli wcale :( Może kiedyś się na coś skuszę z bambusem i sprawdzi się o wiele lepiej!

    OdpowiedzUsuń
  35. Jeszcze nigdy nie miałam kosmetyków, które w sowim składzie mają bambus i wydaje mi się, że jest to bardzo rzadko spotykane :)

    OdpowiedzUsuń
  36. u mnie poki co sprawdziły sie skarpetki bambusowe .

    OdpowiedzUsuń

Dodając komentarz na blogu przekazujesz mi swoje dane osobowe, które są odpowiednio chronione i pozostają poufne. Twoje dane osobowe nie są przekazywane innym podmiotom trzecim.

Fanpage

Inspiracje

Projekt-bez-tytu-u-1