Walka z sebum - jak ograniczyć jego nadmierne wydzielanie

12:08

Cześć kochani,

latem sebum to nasz największy wróg, przez wysoką temperaturę skóra produkuje go jeszcze więcej. Lecz należy pamiętać, że łój chroni skórę przed szkodliwym działaniem czynników zewnętrznych oraz zabezpiecza skórę przed jej wysuszeniem. Nadprodukcja sebum jest często reakcją na przesuszenie skóry, głównym błędem osób z tłustą i mieszaną cerą jest jej zbyt intensywne wysuszanie np. produktami na bazie alkoholu.
nadmierne wydzielanie sebum

Czynniki, które wpływają na nadmierne wydzielanie sebum

Na ilość wydzielanego sebum przyczynia się wiele czynników główne z nich to zła dieta, nieodpowiednia pielęgnacja skóry, temperatura, hormony oraz stres. Niedobory witamin takich jak A, E, B2, PP i C mogą powodować szybsze przetłuszczanie się skóry, należy ograniczyć także ilość wysoko przetworzonych produktów. Do codziennego jadłospisu należy włączyć produkty bogate w błonnik oraz fermentowane produkty mleczne, które zmniejszają stan zapalny. Woda to słowo klucz w walce z nadmiernych przetłuszczaniem, regularne picie 2 litów wody, zapewnia odpowiedni poziom nawilżenia w organizmie. Agresywne i zbyt częste oczyszczanie twarzy to błędne koło, które pozbawia skóry warstwy ochronnej, przez co zwiększa się produkcja sebum. Do demakijażu twarzy należy używać letniej wody, wybierając przy tym naturalne produkty bezalkoholowe. Zaleca się także stosowanie dwa razy w tygodniu peelingów enzymatycznych bądź mechanicznych. Zbawieniem dla cery mieszanej i tłustej są glinki, które jak magnez absorbują nadmiar sebum. Na noc stosujmy kosmetyki z małą zawartością fazy tłuszczowej, skóra ma być nawilżona, a nie natłuszczona. Pamiętajmy, aby unikać wysuszania skóry poprzez bezpośrednią ekspozycje na słońce. 
nadmierne wydzielanie sebum

Substancje regulujące wydzielanie sebum

Hamowanie aktywności gruczołów łojowych jest głównym celem kosmetyków przeciwtrądzikowych. Działanie sebostatyczne wykazują: kwas azelainowy, pochodne cynku (np. ZnPCA, Zinc gluconate), witamina B6, witamina B3, retinoidy (witamina A), ekstrakt z drożdży, ekstrakt z ziaren lnu, cyprys, dziurawiec oraz kwiat lipy. Popularnymi substancjami w walce z nadmiernym wydzielaniem sebum są także liczne zioła, które wpływają na aktywność gruczołów łojowych. Ważnym surowcem jest muł morski pozyskiwany z Morza Martwego, przenikając do porów oczyszcza je i zwęża. Podobnymi inhibitorami wydzielania sebum są także krwawnik, karczoch, łopian, szałwia, wierzba,  nawłoć, geranium oraz macierzanka. W walce z nadmiernym przetłuszczaniem się skóry pomocne będą produkty o działaniu keratolitycznym (usuwające martwy naskórek). 

A Wy jak radzicie sobie z nadmiernym wydzielaniem sebum? Dotyczy Was ten problem?

Buziaki <3

Zobacz również

35 komentarze

  1. Poprzez moja prace niestety moja skóra wydziela go dosyć dużo. Staram się wykonywać regularnie peelingi i maseczki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Raczej nie mam z tym problemu, ale przeczytałam, bo ciekawe...no i wiesz, warto się ubezpieczyć. hehe Radosnego dnia dla Ciebie i rodzinki. :) <3

    OdpowiedzUsuń
  3. Niestety doskonale znam ten problem.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja po ostatnim testowaniu nowych kosmetyków znów mam z tym problem. Mam nadzieję że kosmetyki których teraz używam poradzą sobie z tym a jeśli nie to wrócę do wcześniejszej sprawdzonej pielęgnacji :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja również nie mam z tym problemu,no chyba że podczas upałów 😀
    Pozdrawiam
    Lili

    OdpowiedzUsuń
  6. Całe szczęście nie mam tego problemu :)

    OdpowiedzUsuń
  7. U mnie najlepiej sprawdzilo sie to, ze przestalam nadmiernie matowic i wysuszac strefe T, a wiecej nawadniac i uzywac kwasu hialuronowego ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Kiedyś miałam z tym problem, teraz wszystko się uspokoiło

    OdpowiedzUsuń
  9. Ostatnio u mnie nie ma tego problemu. Piję codziennie dużo wody, stosuję peelingi i maseczki:)

    OdpowiedzUsuń
  10. U mnie właśnie pomogło zaprzestanie korzystanie z produktów przeciwtrądzikowych i matujących. Postawiłam przede wszystkim na nawilżenie i moja cera szybko się uspokoiła.

    OdpowiedzUsuń
  11. Na szczęście z nadmiernym wydzielaniem sebum nie mam problemów :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetny i profesjonalny napisany artykuł :) Z przyjemnością poleciłam go na moim fb

    OdpowiedzUsuń
  13. Walczę z tym od dłuższego czasu :(

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja nie mam sposobu na ten problem, a peelingi i odpowiednie maseczki stosuję regularnie.

    OdpowiedzUsuń
  15. Zarówno od wenątrz, jak i na zewnątrz. Od wewnątrz piję dużo wody, łykam witaminy, a od zewnątrz nawilżam.

    OdpowiedzUsuń
  16. Niestety znam ten problem, a w trakcie upałów to już jest masakra :(

    OdpowiedzUsuń
  17. U mnie różnie z tym sebum bywa, czasem jednak mam z nim naprawdę spory problem :(

    OdpowiedzUsuń
  18. Na szczęście nie mam z nim problemu- pojawił się jedynie przy okazji używania jednego kremu- lecz po odstawieniu skóra wróciła do normy...
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy :)

    OdpowiedzUsuń
  19. U mnie najgorzej jest w lecie...

    OdpowiedzUsuń
  20. Bardzo fajny przydatny post ;) Chociaż u mnie z tym nie ma tragedii :D
    Unpredictabble - klik

    OdpowiedzUsuń
  21. Obecnie opanowałam temat nadmiaru sebum :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Zdecydowanie zmagam się z tym problemem. A co robię żeby go zwalczyć? Dokładne oczyszczanie rano i wieczorem, a w ciągu dnia bibułki matujące :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Super rady! Coś dla mnie, gdyż w upały moja skóra strasznie się przetłuszcza. Dzięki Tobie będę bardziej zwracać uwagę na te aspekty mojego stylu życia.

    OdpowiedzUsuń
  24. thanks for sharing this! i have an online skin so this is helpful :) Anyway, just dropping by to say hello all the way from the Philippines! I hope you can drop by my blog too and follow along if you like. Have a nice day! :)

    xoxo, rae
    http://www.raellarina.net

    INSTAGRAM | TWITTER | FACEBOOK

    OdpowiedzUsuń
  25. Peelingi i maseczki to u mnie podstawa w walce z nadmiernym wydzielaniem sebum

    OdpowiedzUsuń
  26. Nie mialam z tym problemu, mam nadzieję że teraz tez nie będzie. Choć upały zbliżają się niesamowite

    OdpowiedzUsuń
  27. Dlatego to jest chyba jednym z minusów tej pory roku. :)

    OdpowiedzUsuń
  28. U mnie niestety bywa z tym różnie, ale o wiele spokojniej niż jeszcze kilka lat temu :)

    OdpowiedzUsuń
  29. U mnie najlepiej sprawdził się Lotus Oil od Clarins:).

    OdpowiedzUsuń
  30. Ja raczej nie mam tego problemu, chyba, że są naprawdę ekstremalne upały.

    OdpowiedzUsuń
  31. Ja mam ten problem przez cały rok :(

    OdpowiedzUsuń
  32. Kiedyś niewyobrażałam sobie żebym się choć trochę świeciła. Teraz moja tłustawa strefa t mi nie przeszkadza. Stosuję satynowe pudry, gdy już bardzo mi się świeci nos to dokładam. A policzki i brodę lubię w naturalnym, świetlistym wydaniu ;)

    OdpowiedzUsuń
  33. Stosuję glinki i maseczki oczyszczające. :)

    OdpowiedzUsuń
  34. Kiedyś tak, obecnie lekko czoło się przetłuszcza, a dużą poprawę zobaczyłam po OCM

    OdpowiedzUsuń

Dodając komentarz na blogu przekazujesz mi swoje dane osobowe, które są odpowiednio chronione i pozostają poufne. Twoje dane osobowe nie są przekazywane innym podmiotom trzecim.

Fanpage

Inspiracje

Projekt-bez-tytu-u-1