Jak skutecznie zmatowić skórę latem? Domowe i naturalne sposoby na matową skórę

10:38

Cześć kochani,
przyszło lato, coraz bardziej się pocimy, nasz organizm broni się przed przegrzaniem. Pocenie się to zupełnie naturalny proces, wraz z nim tracimy w ciągu doby od 800 - 1000 ml. wody, pamiętajmy o jej stałym uzupełnianiu. Nadmierne pocenie może być też objawem choroby, dlatego jeśli domowe czy apteczne sposoby nie przynoszą poprawy koniecznie udajmy się do lekarza. Mokre plamy pod pachami, nieustannie wilgotne dłonie i małe kropelki potu na czole. Jak sobie z tym poradzić? 
Maseczki z glinki
Maseczki z glinkami to prosty sposób aby zadbać o skórę , jest ich kilkanaście odmian dlatego każda z nas z pewnością znajdzie swoją ulubioną. Właściwości lecznicze glinek są znane od tysięcy lat, posiadają wiele dobroczynnych substancji oraz makro i mikroelementów. Glinki powodują efekt matowienia, absorbują nadmierną produkcję łoju. Ostatnio dosyć popularne stało się nie tylko używanie glinek jako maseczek, ale także mycie nimi twarzy. Wystarczy do łyżeczki glinki dodać ulubiony hydrolat, bądź tonik i masować gotową mieszanką twarz kilka sekund. Takie połączenie pozwoli nam dokładnie oczyścić skórę twarzy, zmatowić ją jednocześnie nie podrażniając jej naturalnego płaszcza ochronnego (nie zaburza pH skóry). Glinki oczywiście możemy także stosować w tradycyjnych maseczkach, pozostawiając je przez ok.10-15 min. na skórze. Pamiętajmy o tym, aby nie dopuścić do ich zasychania, wtedy mogą przesuszyć naszą skórę. W trakcie trzymania maseczki na twarzy można ją spryskać wodą termalną bądź tonikiem.

Skrobia
Maka ziemniaczana nie powoduje podrażnień skóry, nie zapycha, jest całkowicie naturalna. Pamiętajmy o przechowywaniu jej w szczelnie zamkniętym pojemniczku, aby nie wchłaniała wilgoci. Możemy ją nakładać palcami na problemowe, święcące się obszary skóry bądź też dużym pędzlem, aby ją dokładnie rozetrzeć. 
Woda termalna
Woda termalna to inaczej woda w sprayu, wydobywana z wód podziemnych, których temperatura jest wyższa niż średnia temperatura otoczenia. Doskonale odświeża w upalne, letnie dni. Przynosi ulgę wrażliwej i podrażnionej skórze. Neutralizuje szkodliwy wpływ wolnych rodników. Wodę możesz stosować o każdej porze. Rano możesz jej użyć zamiast toniku, w ciągu dnia by odświeżyć skórę, a wieczorem by przywrócić jej energię. Jej dodatkową zaletą jest także utrwalenie makijażu.

Żel hialuronowy
W połączeniu z paroma kroplami ulubionego olejku bądź żelem aloesowym, świetnie odżywia skórę. Żel nakłada się codziennie rano, aby zapewnić skórze matowy wygląd przez cały dzień. Wykonanie kosmetyku zajmuje około 1 minuty.  Mieszankę wypróbowałam już jakiś czas temu twarz  po nałożeniu jest idealnie matowa a przy tym doskonale nawilżona, nie ściągnięta. 
Pamiętajmy, że pocenie się możemy także zmniejszyć poprzez odpowiednie nawyki żywieniowe i naturalne zioła. Alkohol, kawa, ostre przyprawy – jeżeli chcemy złagodzić problem pocenia się, najlepiej wykreślić te rzeczy z naszego menu lub chociaż spróbować je ograniczyć. Spożywanie tych produktów jest dla organizmu sygnałem, aby obniżyć temperaturę ciała, na który reaguje wzmagając wydzielanie potu. Latem także częściej sięgamy po zimne napoje, co może zmylić nasz organizm najlepiej sięgać po te w umiarkowanej temperaturze np. napar z mięty. Sprawdzą się też naturalne antyperspiranty, które nie blokują gruczołów łojowych, lecz regulują ich prace. Dezodorant przygotowany z octu jabłkowego, tymianku i rozmarynu spisuje się u mnie najlepiej

A Wy jakie macie sposoby na pocenie się latem?

Buziaki <3

Zobacz również

61 komentarze

  1. Odpowiedzi
    1. hahahahaa :)))
      W cieniu rzecz jasna i pod wiatrakiem :D
      Podoba mi się ten sposób :DD

      Usuń
  2. wodą termalna to w moim przypadku absolutne must have podczas upałów :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jakiś czas temu piłam czystek, nie ogranicza pocenia ale neutralizuje zapach ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo przydatny post, ja lubię schładzać się mgiełką :D

    OdpowiedzUsuń
  5. ja jestem osoba bardo aktywną więc mi się bardzo taki by przydał :)

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com/2017/06/white-outfit.html

    OdpowiedzUsuń
  6. Ooo - no to do dzieła!
    Zmotywowałaś mnie do zrobienia maseczki z glinki.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Woda termalna jest i super na upały :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Maseczki z glinki i woda termalna to u mnie dwa stałe elementy latem :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Moja skóra latem jest przesuszona więc nie chce jej matowić :< Ale bardzo ciekawy post :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Mam cerę suchą, więc trochę "wilgoci" latem jej nie zaszkodzi :P

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie walczę z poceniem. Jak napisałaś, to naturalny proces ochronny. Nie można go eliminować, bo to prowadzi do przegrzania, co warto powtarzać ludziom łykającym wszelkiego rodzaju blokery... Warto też powiedzieć głośno jedną rzecz: pot zdrowego człowieka jest bezwonny! Zapach wydzielają bakterie.. a z nimi to się walczy mydłem. ;) Wiec myj się człowieku i nie będziesz śmierdział. ;) Sama używam latem na twarz wody termalnej.. ale to by się ochłodzić,a nie by matowić skórę. Od tego mam puder ryżowy... działa. ;)

    Serdeczności!!

    OdpowiedzUsuń
  12. U mnie wiatraki i klima na calego :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Maseczki z glinki muszę w końcu wypróbować.

    OdpowiedzUsuń
  14. słyszałam o tym sposobie z mąką ziemniaczaną, ale nie wypróbowałam go jeszcze

    OdpowiedzUsuń
  15. Latem woda termalna jest obowiązkowa, lubię również maseczki z glinki.
    :*

    OdpowiedzUsuń
  16. Mąki ziemniaczanej kiedyś próbowałam jako puder do twarzy i dała sobie świetnie radę :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Cenne rady przed ulanymi dniami. Ja dodałabym jeszcze kąpiele z dodatkiem szałwi.

    OdpowiedzUsuń
  18. Dobre sposoby :) U mnie glinki rządzą :)

    OdpowiedzUsuń
  19. U mnie glinki zdają egzamin nawet na stopy i pod pachy :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Przykładam się do zakupu wody termalnej :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Ja nie mam problemu z nadmiernym poceniem się, mam inny problem - wiecznie mi zimno ;)

    OdpowiedzUsuń
  22. O glinkach i mące ziemniaczanej słyszałam... Reszta to dla mnie nowość :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Nie mam problemu z poceniem, ale rady są świetne :)

    OdpowiedzUsuń
  24. mgiełka się sprawdza u mnie idealnie.
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  25. U mnie puder, puder i puder. No i bibułki :D

    OdpowiedzUsuń
  26. a ja tam nie walczę, tylko w miarę możliwości myję twarz lekką pianką kilka razy dziennie ;)

    OdpowiedzUsuń
  27. Nadmierne pcenie się twarzy latem, to tragedia. Bibułki bardzo pomagają.

    OdpowiedzUsuń
  28. Dokładnie tak! Uważam, że glinka to obowiązek w lato :) nie wyobrażasz sobie nawet jak bardzo je kocham przez to co robią pożytecznego z sebum i bakteriami :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Dobre sposoby na zbytnie pocenie się. Ja miałam zawsze w lecie problem z nadmiernym poceniem się, zmieniłam nieco swoją dietę i jest o wiele lepiej :)

    OdpowiedzUsuń
  30. U mnie ostatnio wygrywa woda termalna i zimna woda z cytryną ;)

    OdpowiedzUsuń
  31. Ciekawy post.Piję wodę i herbatę miętowa.Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  32. Maseczki z glinki i skrobia to mój sposób :)

    OdpowiedzUsuń
  33. o skrobi nie wiedziałam. Ja stosuję teraz maeczki z glinki :)
    Sandicious

    OdpowiedzUsuń
  34. U mnie niezastąpiony jest puder ryżowy ;)

    OdpowiedzUsuń
  35. Bardzo dobry post na takie temperatury

    OdpowiedzUsuń
  36. Cieszę się, że mnie to nie dotyczy, ale rady zawsze się przydadzą.

    OdpowiedzUsuń
  37. muszę spróbować z mąką ziemniaczaną!

    OdpowiedzUsuń
  38. Oj tak żel hialuronowy jest hitem, no i woda termalna :)

    OdpowiedzUsuń
  39. Nie wiedziałam o większości tych sposobów, na pewno z nich skorzystam :)

    OdpowiedzUsuń
  40. Kochana, bardzo przydatny wpis :) Na pewno z niego skorzystam, poleciłam go na moim fb :D Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
  41. W pracy klima w domu wiatraki he he he :] Śwwietny wpis :]

    OdpowiedzUsuń
  42. Ja nie mam problem z nadmiernym poceniem się :) o sposobie z mąką słyszalam:)

    OdpowiedzUsuń
  43. Lubię pić mięte w lecie, świetnie orzeźwia, a sposoby świetne ! :)

    OdpowiedzUsuń
  44. Koncept żelu aloesowego bardzo popieram ♥ :D U mnie pięknie się sprawdza puder bambusowy, z kolei bez makijażu używam obecnie wyłącznie toniku :)
    Ale Twój pomysł na dezodorant chętnie sprawdzę!

    OdpowiedzUsuń
  45. Żel hialuronowy działa cuda, ale ja polecam go jeszcze na końcówki włosów <3

    OdpowiedzUsuń
  46. Muszę wypróbować żel hialuronowy :)
    Mój Blog

    OdpowiedzUsuń
  47. Bardzo ciekawy post :-) Ja na szczęście na chwilę obecną zmatowienia nie potrzebuję :-)

    OdpowiedzUsuń
  48. Woda termalna to dla mnie pozycja obowiązkowa w okresie letnim. Bez niej się nie ruszam :) Muszę wypróbować Twój trik z kwasem hialuronowym.

    OdpowiedzUsuń
  49. Amazing post dear, I like it a lot :)
    I'm following you, how about to visit my blog and follow me back, I would be glad? ^_^
    limitededitionlady.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  50. jeszcze dodalabym puder dla niemowlat:)

    OdpowiedzUsuń
  51. Ja mam w torebce bibułki matujące, odrobina pudru i można to świecenie trochę okiełznać ;)

    OdpowiedzUsuń
  52. U nas nie ma dobrego sposobu na pocenie. Wystarczy kilka minut treningu i już pot wręcz spływa :P

    OdpowiedzUsuń
  53. Bardzo fajny post :) świecenie się w lecie jest na porządku dziennym u mnie :/
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  54. Skrobia ziemniaczana sprawdza się super u mojego dziecka :)

    OdpowiedzUsuń
  55. Maseczki z glinki, dezodorant, mgiełki ot i tyle :) Swoja drogą tego lata coś sie chyba nie na pocimy :/

    OdpowiedzUsuń
  56. Tak czytam ten ostatni komentarz to faktycznie w tamtym roku to może i nie ale w tym to podwójnie się napociliśmy i już postanowiłam, że nie chce żeby moja twarz się tak pociła w nastepnym roku. Już się zapisałam na peelingi i kosmetyczki w Gdańsku na Aniołkach, bo mam nadzieję, że to mi pozwoli skutecznie zmatowić cerę.

    OdpowiedzUsuń

Dodając komentarz na blogu przekazujesz mi swoje dane osobowe, które są odpowiednio chronione i pozostają poufne. Twoje dane osobowe nie są przekazywane innym podmiotom trzecim.

Fanpage

Inspiracje

Projekt-bez-tytu-u-1