Sezon na sok z brzozy - brzozowe kuracje dla zdrowia i urody

09:56

Cześć kochani,

w Polsce występuje sześć rodzimych gatunków brzozy. Brzoza o białej lub ciemnej korze występuje w lasach, łąkach i parkach osiąga długość 25-30 m wysokości. Najpopularniejszym produktem pozyskiwanych z brzozy jest jej sok, który jest zbierany właśnie teraz wczesną wiosną, po odpowiednim nacięciu pnia. 
Właściwości 
Sok z brzozy to wielka bomba witaminowa, jest przezroczysty i ma cierpko-gorzkawy smak, zawiera garbniki oraz sporo węglowodanów. Jest bogaty w mikroelementy: kwas jabłkowy, kwas cytrynowy, aminokwasy, sole mineralne, wapń, żelazo, fosfor, potas oraz miedź. Sok z brzozy możemy kupić w sklepach ze zdrową żywnością bądź pozyskać go sami. Oskoła czyli świeży sok z brzozy to wyjątkowy skuteczny środek na wiele dolegliwości. Dawniej wierzono, że brzoza chroni przed duchami dlatego często możemy je także spotkać na cmentarzach. Warto raz na jakiś czas przytulić się do kory drzewa to poprawi nasze samopoczucie. Oskoła jest skondensowanym źródłem witamin i minerałów, zaleca się go osobom starszym ok.2 szklanki dziennie. 
Nie wskazane jest podawanie go niemowlakom może być przyczyną biegunek i uczuleń. Sok z brzozy można łączyć także z aronią, dzięki czemu wzmocnimy jego właściwości uodparniające. Oskoła zawiera także substancje, które pobudzają wydalanie moczu, usprawnia też działanie kanalików nerkowych i zapobiega tworzeniu się kamieni. Zalecany jest również osobą którzy spożywają duże ilości mięsa. Kuracje należy stosować 2-3 tygodnie i wypijać pół szklanki soku z brzozy dwa razy dziennie. Z dobrodziejstw brzozy korzysta także współczesna medycyna, drzewo wykorzystywane jest także do produkcji cukru (ksylitol). W medycynie ludowej uważa się również, że sok z brzozy zapobiega powstawaniu raka zwłaszcza raka płuc, zalecany jest palaczom. 
Jak pozyskać sok z brzozy?
W pierwszej kolejności trzeba wybrać odpowiednią brzozę, powinna mieć ona co najmniej 10 lat. W wybranym drzewie, od strony południowej, na wysokości ok. 50 cm, robimy lekkie nacięcie ostrym nożem, bądź wiercimy dziurę wiertarką (3-4 cm) następnie wkładamy rurkę a na jej końcu umieszczamy pojemnik/butelkę do której ma skapywać sok. W ciągu doby możemy pozyskać z jednej brzozy ok. 5 l soku. Uszkodzenie w drzewie najlepiej później zabezpieczyć maścią ogrodniczą, by trwale nie uszkodzić brzozy. Sok z brzozy należy przechowywać w lodówce nie dłużej niż 4 dni. 

Sok z brzozy dla urody
Moc brzozy sprzyja naszym zmęczonym oczom. Świetnie nawilża powieki, niweluje worki pod oczami i zapobiega stanom zapalnym. Spraw sobie raz w tygodniu relaks z nasączonymi sokiem brzozowym wacikami. Szczególnie zalecane jest to osobom stale pracującym przed komputerem. Regularnie stosowana woda brzozowa może także wybielić piegi. Wcieranie oskoły w skórę głowy może być pomocne w leczeniu łupieżu, wzmocni także cebulki włosów. Brzozowy sok ma także właściwości przyspieszające gojenie się ran,

Pijecie sok z brzozy?

Buziaki <3

Zobacz również

54 komentarze

  1. Fajne ma właściwości ten sok:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Szczerze uwielbiam sok z brzozy, zwłaszcza ze względu na sam smak. Niestety nie piję go zbyt często. Może uda mi się pozyskać go samemu, bo niestety ceny za mniej niż 0,5l soku odstraszają. ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ostatnio mąż mi wspominał o soku z brzozy. Nie miałam pojęcia że jest taki opłacalny. Pozdrawiam!^^

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie wiedziałam o takich właściwościach tego soku.

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie piłam nigdy soku z brzozy, ale widząc go na sklepowej półce byłam nim zaciekawiona. Tylko nie wiedziałam jakie właściwości posiada, więc powstrzymywało mnie to przed zakupem ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam :) W zeszłym tygodniu piłam go litrami :)

    OdpowiedzUsuń
  7. mieszkam przy brzozowym lasku, nigdy jednak nie piłam soku z brzozy choć oczywiście zdaję sobie sprawę z jego zdrowotnych właściwości

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie za często bo smak taki sobie :( Chęci zwykle są, ale tylko przez chwilę.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja chętnie spróbowałabym go na skórę głowy. Kiedyś miałam ale wodę brzozową - niestety działała strasznie, sam alko w składzie.

    OdpowiedzUsuń
  10. Czasem kupuję gotowy sok z brzozy, bo lubię jego smak ale częściej używam wody brzozowej do włosów.

    OdpowiedzUsuń
  11. Fajne ma własciwosci ale nie jestem pewna czy chciałabym go wypić :P

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com/2018/04/zapowiedz-stylizacji-babyblue.html

    OdpowiedzUsuń
  12. Kiedyś miałam i używałam :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Interesujący post,nigdy tego soku nie piłam-muszę w końcu spróbować:-)

    OdpowiedzUsuń
  14. Moja tesciowa chwali sobie sok z brzozy

    OdpowiedzUsuń
  15. Nie wiedziałam, że ma takie właściwości :)

    OdpowiedzUsuń
  16. U mnie w domu pije się sok z brzozy - pycha:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Chętnie spróbowałabym tego eliksiru zdrowia. Raczej gotowego, bo sama go pozyskać nie potrafię :)

    OdpowiedzUsuń
  18. chętnie spróbuję, słyszałam,że dobrze smakuje :D

    OdpowiedzUsuń
  19. W zeszłym roku, jak wycinaliśmy brzozy samosiejki to miałam okazję pić sok. Nawet smaczny, i genialnie gasi pragnienie. :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Nigdy nie próbowałam soku z brzozy, muszę to zmienić :) Sama robiłaś zdjęcia? Są piękne!

    OdpowiedzUsuń
  21. raz na jakiś czas kupuję sobie sok z brzozy, jest bardzo smaczny :-)

    OdpowiedzUsuń
  22. Widziałam w sklepach, ale nigdy nie słyszałam o naturalnym pozyskiwaniu...ciekawe

    OdpowiedzUsuń
  23. Nigdy nie piłam szczerze mówiąc :) + obserwuje

    OdpowiedzUsuń
  24. Jeszcze nigdy nie piłam tego soku, mimo że o nim samym sporo słyszałam :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Piłyśmy sok z własnych brzózek jak jeszcze mieszkałyśmy w rodzinnej miejscowości, teraz niestety nie mamy takiej możliwości :/

    OdpowiedzUsuń
  26. Uwielbiam ten sok, samo zdrowie :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Chyba nigdy nie piłam soku z brzozy.

    OdpowiedzUsuń
  28. Estupendo post! espero tu opinión en mi último post! que tengas feliz día!💜💜💜

    OdpowiedzUsuń
  29. Nigdy nie próbowałam, ale chętnie bym się skusiła ;)

    OdpowiedzUsuń
  30. Bardzo często kupuję sok z brzozy :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Idealnie trafiłaś z postem, właśnie ostatnio piłam taką wodę ;). Nie wiedziałam, że pomaga na worki pod oczami.

    OdpowiedzUsuń
  32. Ciekawe wlasciwosci ma ten sok. Ja nigdy nie pilam takiego.

    OdpowiedzUsuń
  33. Nie wiedziałam, że brzoza ma tak niezwykłe i dobroczynne właściwości.

    OdpowiedzUsuń
  34. Słyszałam o tym soku dużo dobrego, ale sama piłam tylko raz.

    OdpowiedzUsuń
  35. Niedawno pisałam o nim u siebie. To świetny i zdrowy napój oraz środek do włosów :)

    OdpowiedzUsuń
  36. Co roku miałam ale las z brzozy został wykupiony i ogrodzony to już nie będę miała swojego :(

    OdpowiedzUsuń
  37. Całe dzieciństwo mieszkałam przy brzozach - nawet swój "domek" miałam zrobiony w sąsiedztwie jednej z nich :P I pamiętam, jak babacia dawała nam w ciepłe dni do picia sok z brzozy :P Wtedy byłam za mała żeby kojarzyć że to ma fajny wpływ na nasz organizm - po prostu, babcia dawała to piłam! :) A teraz z brzozy używam jedynie ksylitolu. Używam go głównie do pieczenia i czasami do napojów typu herbata i kawa jak czuję, że mam zapotrzebowanie na "cukier" :)

    OdpowiedzUsuń
  38. przyznam się że jeszcze nigdy w życiu nie piłam go..:), chociaż słyszałam o nim już wiele razy

    OdpowiedzUsuń
  39. Moja mama często eksperymentuje, więc miałam okazję pić sok z brzozy. Totalnie nie podpadł mi jej smak :/
    Nie wiedziałam, że ma aż tyle zastosowań i właściwości :O

    OdpowiedzUsuń
  40. Kiedyś kilka razy piłam i bardzo mi smakował :D super, że ma tak dużo właściwości :D

    OdpowiedzUsuń
  41. Nigdy w życiu nie piłam tego soku, ale...czas chyba spróbować! Ma takie wspaniałe właściwości!
    pozdrawiam serdecznie z nad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
  42. Nie piją tego soku☺
    Smak nie brzmi zachęcająco dodatkowo wspominałaś o alergii u niemowląt
    Niemowlęciem nie jestem ale najczęściej mnie uczulają produkty pochodzenia naturalnego.
    Im więcej chemii w danym produkcie tym lepiej dla mojego organizmu no i mniejsze ryzyko alergii😕☺
    Pozdrawiam
    Lili

    OdpowiedzUsuń
  43. kiedyś piłam, smak niestety nie zachwyca ;)

    OdpowiedzUsuń
  44. Przyznam, że nigdy nie słyszałam o piciu soku z brzozy, ale wydaje się to całkiem ciekawe. Muszę wypróbować :)
    Pozdrawiam.
    My blog

    OdpowiedzUsuń
  45. Nigdy nie piłam soku z brzozy , jestem ciekawa jaki ma smak .Pozdrawiam serdecznie .

    OdpowiedzUsuń
  46. No proszę, a przez pół życia mi wmawiano, że brzoza jest chwastem ;)

    OdpowiedzUsuń
  47. Fakt, widziałam już w okolicznym zagajniku dużo butelek do zbierania soku :)

    OdpowiedzUsuń
  48. Niesamowita ta brzoza. :) Kiedyś pamiętam wcierało się wodę brzozową na włosy (cebulki).

    OdpowiedzUsuń
  49. Próbowałam tylko raz ale to nie mój smak 🙂

    OdpowiedzUsuń
  50. Bardzo lubię i kiedyś na wiosnę nawet sama ją z brzózek ściągałam :)

    OdpowiedzUsuń

Dodając komentarz na blogu przekazujesz mi swoje dane osobowe, które są odpowiednio chronione i pozostają poufne. Twoje dane osobowe nie są przekazywane innym podmiotom trzecim.

Fanpage

Inspiracje

Projekt-bez-tytu-u-1