Skuteczne sposoby na o(d)żywienie włosów

13:05

Cześć kochani,

każda z Nas chce cieszyć się pięknymi, lśniącym i zdrowymi włosami ,często jednak zapominamy o ich potrzebach.Na wygląd włosów wpływa wiele czynników. Na jedne mamy duży wpływ na inne mniejszy ale zawsze możemy podjąć działania, które znacznie poprawią kondycję naszych włosów.
Czynnik pierwszy : Dieta

Wiemy, że ma ona ogromny wpływ na nasze zdrowie i wygląd ale nie zawsze zdajemy sobie sprawę jakich składników odżywczych pragną nasze włosy. Co jeść by cieszyć się pięknymi włosami?

1.Siemię lniane
Zawiera korzystne kwasy omega-3 i omega-6 ,białka, minerały (cynk, żelazo, magnez),witaminę E i fitosterole. Kupuj ziarenka i miel zaraz przed spożyciem, wtedy znajduje się w nich więcej składników odżywczych. Doskonałym rozwiązaniem jest także spożywanie tłoczonego na zimno oleju lnianego, pamiętajmy jednak o tym aby przechowywać go w ciemnym i chłodnym miejscu aby zachować jak najdłużej jego cudowne właściwości.

2.Drożdże
Popularny napój drożdżowy to prawdziwe zbawienie dla naszych włosów. Dostarczymy sobie w ten sposób witamin z grupy B oraz protein. Uwaga! Drożdże należy zawsze zabić tzn. zalać wrzątkiem. Po ostygnięciu dla poprawy smaku możemy dodać kakao,łyżeczkę ksylitolu lub miodu (musimy być w tym wypadku ostrożni aby drożdże nie były już aktywne i nam nie „wyrosły”).Jeśli nie jesteśmy w stanie znieść specyficznego zapachu i smaku drożdży dobrym rozwiązaniem jest również suplementacja drożdży w formie tabletek.

3.Skrzyp i pokrzywa
Możemy pić z nich napar (łyżeczkę skrzypu i pokrzywy zalać wrządkiem i zaparzać 5 min) lub przyjmować suplement zawierający te składniki. Skrzyp zawiera krzem i flawonoidy, pokrzywa sole mineralne ( wapń, magnez, żelazo, cynk, miedź),witaminy C,B2,B5,karotenoidy (przetwarzane w naszym organizmie na witaminę A) kwas linolowy i kwas alfalinolenowy.

4.Kasza jaglana
To skarbnica krzemu, łatwo przyswajalnego białka, witamin z grupy B żelaza oraz miedzi.

5.Pestki dyni
Dostarczają kwas linolowy, oleinowy i palmitynowy, witaminy E,B1,B2,B6,A,C oraz D potas, cynk i selen.
Czynnik drugi: Pielęgnacja

Dobrze wiemy, że wysoka temperatura, suszarka czy prostownica niszczą włosy ale jaki wpływ mają nasze codzienne czynności pielęgnacyjne na wygląd naszych włosów?

1.Mycie włosów, nie używaj do każdego mycia silnych detergentów zawierających SLS,SLES. Stosowanie takich szamponów wystarczy raz w tygodniu. Mogą wysuszać włosy, zaburzyć wydzielanie naturalnej bariery ochronnej włosów, wywoływać podrażnienie skóry głowy. Na co dzień stosuj łagodne szampony, nie zawierające tych substancji  dobrym rozwiązaniem mogą być także płyny do higieny intymnej, usuną zanieczyszczenia z włosów bez nadmiernego ich wysuszenia.

2.Maski/Odżywki stosuj te przeznaczone do Twojego typu włosów. Jeśli masz włosy suche używaj treściwych masek minimum raz w tygodniu a odżywki po każdym myciu. Włosy przetłuszczające się pielęgnuj lekkimi odżywkami bez silikonów.

3.Olejowanie włosów cudowny lecz długotrwały proces poprawy stanu włosów. Nie wystarczy nałożyć raz lub dwa oleju na włosy aby uzyskać długotrwały efekt. Liczy się regularność i odpowiedni dobór oleju do potrzeb naszych włosów. Dobrym wyznacznikiem będzie tutaj porowatość naszych włosów.
Czynnik trzeci: Zdrowie

Piękne, zdrowe włosy zaczynają nagle źle wyglądać?  To mogą być problemy zdrowotne!

1.Problemy hormonalne, na nasze włosy ogromny wpływ mają hormony estrogen, tyroksyna i trójjodotyronina, androgeny i testosteron, kiedy równowaga hormonalna w naszym organizmie zostanie zachwiana, skutki odczuwamy w naszym wyglądzie i samopoczuciu. Jeśli zauważymy u siebie takie objawy jak nagły przyrost lub spadek masy ciała, nadmierne wypadanie włosów lub  problemy skórne powinniśmy zasięgnąć porady lekarza.

2.Anemia czyli niedokrwistość może być wywołana przez niedobór witaminy B12 i żelaza.Objawy są dosyć wyraźne; bladość cery, osłabienie, zmęczenie, nadmierne wypadanie włosów, przesuszenie skóry i włosów. Aby nie doprowadzić do anemii powinniśmy spożywać dużo warzyw zwłaszcza tych zielonych, owoców , rośliny strączkowe oraz żółtka jaj. Przy znacznych niedoborach witamin lekarz zaleci doustną suplementację.

3.Stres, czynnik tak wszechobecny w naszych czasach, niestety nie zawsze mamy na niego wpływ. Należy jednak ograniczać sytuacje stresowe i spróbować sobie z nimi radzić. Pamiętajmy o odpoczynku i relaksie a także higienicznym stylu życia.

A Wy jak odżywiacie swoje włosy? 

Buziaki <3

Zobacz również

43 komentarze

  1. ;o O kurcze - musimy zacząć stosować te czynniki. Nasze włosy są w fatalnym stanie. To wszystko przez częste prostowanie...

    OdpowiedzUsuń
  2. U mnie najlepiej sprawdziła się naturalna pielęgnacja, np.plukanki ziołowe ☺

    OdpowiedzUsuń
  3. Pokrzywa, skrzyp i oleje u mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Teraz jak mam mniej pocieniowane włosy, to wreszcie widzę że nie są aż w tak strasznej kondycji jak myślałam. Gdy były pocieniowane to wydawało ich się być starsznie mało, a ja mało włosów nie mam tylko są cienkie i tego nie zmienię :D. Wciąż zmagam się z rozdwojonymi końcówkami :)

    OdpowiedzUsuń
  5. stosuje te wszystkie rady, wyniki badań mam wzorowe, a włosy i tak byle jakie... ech! chyba nie jest mi pisane cieszyć się piękną czupryną :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja niestety jeszcze nie odnalazłam idealnego oleju dla swoich włosów. Cały czas testuje ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo fajny wpis, ja widze, ze coś musze w diecie jednak zmienić ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. super porady:), niestety nie jestem zbyt systematyczna jeżeli chodzi o pielęgnację włosów,zwykle szampon i odżywka mi wystarczają

    OdpowiedzUsuń
  9. O olejowaniu zawsze zapominam, muszę się w końcu do niego przekonać i być systematyczniejszą w tej kwestii :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Siemię lniane moje włosy ładnie nawilża :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja jestem w trakcie kuracji Olaplexem :)

    OdpowiedzUsuń
  12. U mnie zdrowe produkty to podstawa :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja piję skrzyp i pokrzywę niestety nieregularnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Napój drożdżowy? muszę o nim poczytać! A kaszę jaglaną uwielbiam, jem każdego dnia i wychodzi mi na zdrowie;)
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja na szczęście piękne, gęste włosy dostałam w genach :) więc po prostu nie przeszkadzam naturze :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ostatnio coraz większą uwagę przywiązuję do pielęgnacji włosów. Piję pokrzywę i stosuję na bieżąco maski i odżywki, a od czasu do czasu również olejek z czarnuszki :)

    OdpowiedzUsuń
  17. U mnie niestety anemia przyczynia się do wypadania włosów, najgorsze, że to cholerstwo jest tak uparte, że co chwilę wraca :/ koniecznie muszę wrócić do regularnego olejowania, kiedyś to robiłam i moje włosy były błyszczące i mięciutkie :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Bardzo przydatny post, bo akurat zaczynam moją kurację odżywiania włosów. Z diety najbardziej przekonuje mnie siemię lniane i napar z pokrzywy i skrzypu. Kiedyś stosowałam tabletki drożdżowe, ale niewiele mi pomogły. Jeśli chodzi o pielęgnację to przy każdym myciu nakładam maskę, jednak będę musiała też zająć się olejowaniem i maskami.
    Pozdrawiam!
    My blog

    OdpowiedzUsuń
  19. Często robie glutka z siemienia lnianego. Bardzo fajnie działa na włosy.

    OdpowiedzUsuń
  20. Siemię lniane, pestki i kasza jaglana :) Moje najlepsze sposoby :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Jak wrócę z podróży to muszę koniecznie odżywić włosy, więc dzięki za listę sposobów! :)

    OdpowiedzUsuń
  22. ja sie zaczynam zastanawiać czy nie mam jakiś niedoborów :< skorzystam z Twoich rad

    OdpowiedzUsuń
  23. Ja polecam plukanki z pokrzywy☺

    OdpowiedzUsuń
  24. Po prostu staramy się jeść zdrowo ale specjalnych suplementów na włosy nie zażywamy :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Kiedyś piłam napar z pokrzywy ;). Miałam wypróbować drożdże, ale zawsze zapominam :P. Ciekawe rady ;).

    OdpowiedzUsuń
  26. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  27. A ja czytałam o tym, że oleje nie są dobre dla włosów :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Muszę się w końcu wziąć za siemię lniane ;)

    OdpowiedzUsuń
  29. Kiedyś przywiązywałam ogromną wagę do pielęgnacji włosów. Teraz, mam na to znacznie mniej czasu. Ciągle powtarzam sobie, że muszę wrócić do włosomaniactwa, ale jakoś nie mogę wcielić tego planu w życie :D

    OdpowiedzUsuń
  30. Super! Ja na swoje włosy stosuję własnoręcznie robioną maseczkę z miodu, oleju i jajek :) Z moimi włosami działa cuda.

    Zapraszam do mnie: https://lukaaajs.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  31. Zgadzam się z tymi radami. :) Ja kiedyś włosów nie odżywiałam, prostowałam, a przez stres i anemię wyglądały jeszcze gorzej... a najważniejsze jest - zdrowie, dieta i to nie tylko dla pięknych włosów;)

    OdpowiedzUsuń
  32. Przypomniałaś mi oo siemieniu lnianym, które bardzo lubię. Muszę zacząć je znowu pić :)

    OdpowiedzUsuń
  33. U mnie silny stres powoduje straaaszne wypadanie włosów:(

    OdpowiedzUsuń
  34. Ja ostatnio mam fazę na kaszę jaglaną ;) A u mnie a wypadanie włosów odpowiedzialne były anemie, po suplementacji żelazem jest super :)

    OdpowiedzUsuń
  35. U mnie największy wpływ mają czynniki hormonalne i stres, jednak pod ich wpływem wygląd się zmienia...i niestety nie na korzyść. Włosy szybciej się przetłuszczają są matowe..

    OdpowiedzUsuń
  36. Płyn do higieny intymnej... :O No tym to mnie zaskoczyłaś. hehe Bardzo ciekawy post. Moje włosy lubią się buntować, ale ogólnie są fajne. Używam maski z biovax, bo te maski działają na moje włosy bardzo dobrze. Staram się też jeść naprawdę zdrowo... tam z małymi grzeszkami. hihi :D

    OdpowiedzUsuń
  37. Dieta jest bardzo wazna, ale pielegnacja rowniez ma jakies znaczenie.

    OdpowiedzUsuń
  38. O, to o pestkach dyni mnie bardzo zainteresowało, bo uwielbiam, a w sumie poza pieczywem nawet nie jem... Ja używam dobrych odżywek i olejku - ochrony przed ciepłem. Bardzo fajnie sprawdził się u mnie też suplement diety Merz special.

    OdpowiedzUsuń

Dodając komentarz na blogu przekazujesz mi swoje dane osobowe, które są odpowiednio chronione i pozostają poufne. Twoje dane osobowe nie są przekazywane innym podmiotom trzecim.

Fanpage

Inspiracje

Projekt-bez-tytu-u-1