Kosmetyki ze śluzem ślimaka - HIT w pielęgnacji Azjatek

10:57

Cześć kochani,

badania nad właściwościami śluzu ze ślimaka rozpoczęły się już w XIX w. w Chile, lecz dopiero parę lat temu przeżyły swój renesans za sprawą koreańskiej pielęgnacji. Pozyskuje się go w sposób bezinwazyjny od ślimaków śródziemnomorskich rasy Helix aspersa. Wytwarzają one głównie dwa rodzaje śluzu: kryptozynę i limozynę, lecz tylko kryptozyna zawiera szereg dobroczynnych właściwości i jest wykorzystywana w produkcji kosmetyków.
właściwości śluzu ślimaka

Właściwości śluzu ślimaka

Sam w sobie śluz ślimaka ma konsystencje żelu, jest bezzapachowy i bezbarwny, przyczynia się do procesów naprawczych skóry. W jego składzie znajdziemy też szereg innych cennych substancji takich jak: alantoina, kolagen, elastyna, kwas glikolowy, witaminy A, C i E oraz naturalne antybiotyki. Alantoina to pochodna mocznika ma działanie łagodzące i przeciwzapalne. Ułatwia gojenie się naskórka, pobudza produkcję komórek, dzięki czemu nasza skóra szybciej się regeneruje. Kolagen to fibrylarne białko, które naturalnie występuje w naszym organizmie, jednak z wiekiem jego ilość się zmniejsza. Skóra pozbawiona kolagenu szybciej się starzeje i traci jędrność. Kolagen zawarty w kosmetykach nawilża i odżywia naskórek, przyczynia się również do zmniejszenia blizn i rozstępów. Elastyna podobnie jak kolagen jest białkiem występującym w naszym ciele. Zapewnia skórze elastyczność i zapobiega utracie wody przez naskórek, wraz z kolagenem tworzą duet idealny. Kwas glikolowy należy do kwasów alfa-hydroksylowych (AHA), ma silne właściwości złuszczające, regularnie stosowany zwiększa gęstość i grubość skóry. Witaminy A, C i E mają właściwości oksydacyjne, wzmacniają bariery ochronne naszej skóry i opóźniają procesy jej starzenia. Naturalne antybiotyki zawarte w śluzie ślimaka zwalczają bakterie odpowiedzialne za powstawanie trądziku i innych zmian skórnych. Podsumowując, gdy stosujemy w swojej pielęgnacji kosmetyki ze śluzem ślimaka, zapewniamy swojej skórze nawilżenie, większą elastyczność, spłycenie zmarszczek oraz zmniejszenie widoczności blizn i rozstępów. 
właściwości śluzu ślimaka

Rodzaje kosmetyków zawierające śluz ze ślimaka

Śluz ze ślimaka wykorzystywany jest w różnych formach, najczęściej możemy jednak znaleźć go w kremach do twarzy i ciała. Popularne ostatnimi czasy stały się także maseczki płachtowe, które są nasączone ekstraktami i filtrowanym śluzem. Kolejna seria preparatów zawierająca tę cenną substancję to esencje i sera. Furorę robią też szampony i odżywki do włosów z jego zawartością. Śluz ze ślimaka został, również doceniony przez właścicieli SPA, dostępnych jest wiele zabiegów i terapii z jego dodatkiem. 
właściwości śluzu ślimaka

Kosmetyki ze śluzem ślimaka przeznaczone są dla wszystkich rodzajów skóry, lecz szczególnie sprawdzą się w przypadku cery wrażliwej, suchej i problemowej. Mają bardzo uniwersalne zastosowanie. Pamiętajmy, aby wybierając produkty zawierające śluz ślimaka kierować się ich składem, im większe jego stężenie w kosmetyku, tym lepiej dla naszej skóry. 

Stosujecie w swojej pielęgnacji kosmetyki ze śluzem ślimaka?

Buziaki <3

Zobacz również

44 komentarze

  1. Ale śliniaczek:) zdarzało mi się używać. Z rożnym skutkiem, ale generalnie lubię:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Przyznam, że nie miałam jeszcze nigdy takiego kosmetyku ze śluzu ślimaka.

    OdpowiedzUsuń
  3. Znam tylko propozycje Orientany:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam jedna maseczke ze sluzem slimaka, jest genialna. Skora po niej jest super gladka :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Moim ulubieńcem jest krem od Orientany :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Sporo już o kosmetykach ze śluzem ślimaka słyszałam, muszę sama coś wypróbować 😊

    OdpowiedzUsuń
  7. Mam krem pod oczy ze śluzem ślimaka i fajny jest :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo wiele czytałam na temat zbawiennych właściwości śluzu ślimaka. 😊

    OdpowiedzUsuń
  9. Mnie bardzo interesują te "ślimacze" kosmetyki, jednak do tej pory nie miałam jeszcze okazji, by je wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  10. wiem, że takie kosmetyki są, ale nie miałam okazji przetestować

    OdpowiedzUsuń
  11. Raz miałam maseczkę w płachcie z dodatkiem śluzu ślimaka :D czytając ten wpis aż mam ochotę kupić jakiś krem ze śluzem ślimaka :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Miałam kiedyś krem na blizny i był całkiem fajny :D ogólnie mam nadzieję, że ślimaki przy produkcji takich kosmetyków nie ucierpią :P

    OdpowiedzUsuń
  13. Miałam kiedyś jakiś krem, ale był słaby. Zastanawiam się jakby takiego ślimaka położyć sobie na ciele,żeby tak pochodził trochę to czy by zadziałało :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Miałam krem ze śluzem ślimaka Orientany i nie do końca byłam zadowolona.

    OdpowiedzUsuń
  15. Muszę w końcu sięgnąć po jakiś produkt ze śluzem ślimaka ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Lubię kosmetyki ze śluzem ślimaka. Świetnie nawilżają mi skórę i bardzo przyjemnie ją wygładzają. Ale zaprezentowanych przez Ciebie kosmetyków ( tych ze zdjęcia ) nie znam.

    OdpowiedzUsuń
  17. Używałam swego czasu serum ze śluzem ślimaka i bardzo miło go wspominam. Pomógł mi wygoić pozostałości potrądzikowe. Oprócz tego miałam jakiś peeling czy balsam. Generalnie bardzo lubię produkty ze śluzem ślimaka. Muszę do nich wrócić :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Miałam krem do rąk ze śluzem ślimaka i był to prawdziwy hit

    OdpowiedzUsuń
  19. Śluz ślimaka to nie jest coś, co chciałabym miec na twarzy.. więc i kosmetyki z tym cudem omijam. ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. Już miałam jeden krem z tym składnikiem. Tej firmy nie miałam, pora spróbować.

    OdpowiedzUsuń
  21. uwielbiam kosmetyki ze śluzem ślimaka, dają cudowne nawilżenie mojej suchej skórze, ale też świetnie ją regenerują. Mam dwie ulubione marki: Skin79 i Benton

    OdpowiedzUsuń
  22. Póki co miałam próbkę kremu i na ile można ocenić po próbce, byłam zadowolona. w przyszłości zamierzam kupić pełną jego wersję :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Jeszcze nie miałam okazji spróbować kosmetyków ze śluzem ślimaka:)

    OdpowiedzUsuń
  24. Miałam kiedyś maseczkę- była całkiem fajna. Ale generalnie nie szukam specjalnie tego składniku w kosmetykach...
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
  25. Słyszałam wiele dobrego o śluzie ślimaka, ale jakoś nie mam na tyle odwagi, żeby w końcu go wypróbować. Chociaż myślę, że z moim rodzajem skóry sprawdziłby się idealnie ;)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  26. Cały czas przymierzam się do wypróbowania kremów ze śluzem! Jestem bardzo ciekawa jak ten składnik sprawdzi się na mojej wrażliwej skórze :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Długo nie mogłam się zdecydować na coś ze sluzem slimaka,dopiero gdy firma Eveline wypuscila serie "Royal Snail" siegnełam po ten krem i bardzo się z nim polubiłam☺
    Pozdrawiam
    Lili

    OdpowiedzUsuń
  28. Polubiłam kosmetyki z tym składnikiem :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Ostatnimi czasy pojawiło się pełno kosmetyków właśnie ze sluzem ślimaka! Jestem bardzo ciekawa ich i na pewno zakupię jakiś produkt!

    wiktoriadrawska.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  30. Używam kremu ze śluzem ślimaka i bardzo ładnie ujędrnia on skórę :) Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  31. Kremy ze śluzem ślimaka są super w działaniu :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Kojarzę jedynie kosmetyk marki Orientana :)

    OdpowiedzUsuń
  33. Very nice post dear :) i like it <3

    OdpowiedzUsuń
  34. Dużo dobrego słyszałam o tym składniku, ale sama nie używam.

    OdpowiedzUsuń
  35. Nie miałam jeszcze kosmetyku ze śluzem ślimaka. Może sobie jakiś wypróbuję. :)

    OdpowiedzUsuń
  36. dużo słyszałam o takich kosmetykach i jestem ich mega ciekawa:)

    OdpowiedzUsuń
  37. Lubię kosmetyki ze śluzem ślimaka♥

    OdpowiedzUsuń
  38. Nigdy nie stosowałam takich kosmetyków samodzielnie :) Wiem, że któregoś razu w gabinecie kosmetycznym miałam przyjemność taką maskę mieć na swojej twarzy, no ale to był jeden jedyny raz, więc o efektach nic nie mogę powiedzieć :) Super artykuł, krótki ale jakże pomocny <3

    OdpowiedzUsuń
  39. Lubię kosmetyki ze śluzem ślimaka działają regenerująco na moje ciało i bardzo mocno nawilżają. Super wpis zapraszam do siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  40. Śluz ślimaka od dawna gości w moim domu :) Pokochałam go dzięki marce Orientana i cudownej bio masce esencji ❤️

    OdpowiedzUsuń

Dodając komentarz na blogu przekazujesz mi swoje dane osobowe, które są odpowiednio chronione i pozostają poufne. Twoje dane osobowe nie są przekazywane innym podmiotom trzecim.

Fanpage

Inspiracje

Projekt-bez-tytu-u-1