Pielęgnacja stóp jesienią! SOS na popękane pięty!

20:27

Cześć kochani,

popękane pięty to problem wielu z nas, występuje on głównie po lecie, gdy stopy są bardzo suche. Pięty pękają również gdy nosisz niewłaściwe buty, masz nadwagę lub stosujesz nieodpowiednią pielęgnacje. Problemu pękających pięt nie powinniśmy lekceważyć, może to doprowadzić do poważnych zakażeń i infekcji. 

Po pierwsze wylecz!

Jeśli dotyczy Cię problem pękających stóp wybierz się do specjalisty podologa. Leczenie pięt jest zwykle bardzo długotrwałe. Po zaleczeniu stosuj się do poniższych rad, inaczej problem może powrócić.

Po drugie peeling!

Przed peelingiem namocz stopy w wodzie z dodatkiem soli. Zrób delikatny peeling stóp, dzięki temu łatwiej będzie przedostać się substancjom aktywnym zawartym w kremie do Twojej skóry. Peeling wykonuj specjalnie dobranym pilnikiem, tarką lub wykorzystując np. zmieloną kawę.

Po trzecie nawilżenie!

Staraj się systematycznie nawilżać swoje stopy, stosuj krem specjalnie do tego przeznaczony lub zwykłą wazelinę. Kupując krem zwróć uwagę na zawartość mocznika w składzie, jest on bardzo pomocny w pielęgnacji stóp ze względu na swoje właściwości zmiękczające i złuszczające. Raz w tygodniu zrób maseczkę. Maska silnie nawilżająca i wygładzająca: ugotuj 2 łyżki z siemienia lnianego w 200 ml wody, dodaj 2 łyżki wazeliny kosmetycznej, łyżkę skrobi ziemniaczanej oraz sok z cytryny. Maskę nałóż na stopy, owiń je ciepłym ręcznikiem i trzymaj ok.20 min. Zabieg ten doskonale odżywi Twoje stopy nada im miękkość i gładkość.

Po czwarte pielęgnacja!

Pielęgnuj swoją skórę stóp każdego dnia. Mocz regularnie stopy w naparach np. z ziela krwawnika bądź nasion z kozieradki. Pamiętaj aby nosić wygodne i dopasowane obuwie, zawsze zakładaj przewiewne bawełniane skarpety.

Jakie są Wasze sposoby na zadbane stopy jesienią i zimą? Mam wrażenie, że wtedy z ich pielęgnacją odpuszczamy :)

Buziaki <3

Zobacz również

26 komentarze

  1. Ja również przykładam dużą wagę do pielęgnacji stóp. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Niestety mam problem z regularnym dbaniem o stopy. Biorę się za nie jak już są w kiepskiej kondycji.

    OdpowiedzUsuń
  3. Biję sie w pierś, że moje stopy nie otrzymują ode mnie wystarczającej uwagi; są co prawda, w dobrym stanie, ale wypadałoby dac im więcej.

    OdpowiedzUsuń
  4. Dobry peeling i bardzo treściwy krem, moim zazwyczaj to wystarcza :P

    OdpowiedzUsuń
  5. Dobra pielęgnacja jest wskazana. Jeszcze masaż jeśli można:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja odpuściłam narazie z pielęgnacją stop - nie z lenistwa ,lecz przez to że kilka miesięcy temu zafundowałam im pedicure.
    Wszystko ładnie pięknie ,ale - noga mi się zrobiła strasznie śliska ,buty spadają a po za tym spora ich część zrobiła się "za duża "
    Jak tylko uda mi się je dopasować do buta wracam do swojej stałej pielęgnacji ;codziennie kremuje je ,a raz w tygodniu robię im peeling i ścieram pumeksem zrogowaciały naskórek ☺
    Pozdrawiam
    Lili

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo przydatny wpis. Warto skorzystać z tych porad.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja nie muszę jakoś mocno ich pielęgnować wystarcza mi krem i nie mam żadnego problemu

    OdpowiedzUsuń
  9. Aj te stopy,o ile w lecie staram się o nie bardziej dbać tak w okresie jesienno-zimowym idą jakoś na drugi plan,Czas to zmienić

    OdpowiedzUsuń
  10. Taką pielęgnację stóp to ja rozumiem. Systematyczność może zdziałać naprawdę bardzo wiele

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja na szczęście nie mam problemu z pękającymi piętami ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Z pękającymi piętami nie mam problemu, jednak mam ciągle zimne stopy. Znajoma mi powiedziała, że przy wiecznie zimnych stopach, jeśli mamy zaburzenia krążenia obwodowego można zakupić masażer elektryczny do stóp, który przywróci prawidłowe krążenie. Jest też polecany przy schorzeniach reumatycznych.

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie mam tego problemu, ale poradnik świetny

    OdpowiedzUsuń
  14. Świetny post. Często ludzie zapominają o pielęgnacji stop a przeciez to bardzo ważne :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Niestety muszę się przyznać, że w okresie jesienno - zimowym mam problem z regularnym dbaniem o stopy 😕

    OdpowiedzUsuń
  16. U mnie zawsze sprawdzają się kremy z mocznikiem. :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Moje pięty ostatnio nie wyglądają za dobrze więc ten post jest dla mnie jak znalazł :D

    obserwuje i zapraszam do mnie :)
    https://milentry-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Akurat systematyczna pielęgnacja pięt u mnie leży :(

    OdpowiedzUsuń
  19. Musze coś zacząć z nimi robić bo są teraz w strasznym stanie:(

    OdpowiedzUsuń
  20. Często ludzie zapominają o pielęgnacji stóp, ja dbam szczególnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  21. Fajnie sprawdza się nałożenie grubej warstwy tłustego kremu np.Nivea.

    OdpowiedzUsuń
  22. Na popękane pięty świetnie sprawdza się krem z dużą zawartością mocznika. Ja swój kupuję a aptece online. Mocznik złuszcza i nawilża, świetnie sprawdza się przy nadmiernym rogowaceniu naskórka.

    OdpowiedzUsuń
  23. Osobiście, często robię pelling stóp, natomiast z ich systematycznym nawilżaniem mam problem, a kiedyś robiłam to często :D

    OdpowiedzUsuń
  24. Przydałby mi się taki porządny pedicure, bo ostatnio to tylko krem nakładam :)

    OdpowiedzUsuń

Dodając komentarz na blogu przekazujesz mi swoje dane osobowe, które są odpowiednio chronione i pozostają poufne. Twoje dane osobowe nie są przekazywane innym podmiotom trzecim.

Fanpage

Inspiracje

Projekt-bez-tytu-u-1