Kosmetyki anti-pollution - chroń skórę przed smogiem! Konkurs - wygraj zestaw kosmetyków NIszcz Pryszcz

11:06

Cześć kochani,
problem zanieczyszczanego powietrza nasila się wraz z sezonem grzewczym. Do powstania smogu przyczynia się głównie palenie niewłaściwymi materiałami (śmieci, przedmioty z tworzyw sztucznych, drewno z lakierem itp.). Smog to nic innego jak zawieszony w powietrzu szkodliwy pył, który wdychamy. Coraz większą popularnością cieszą się maski antysmogowe, które zawierają filtry i blokują wdychanie trujących cząsteczek. Jak chronić, także naszą skórę przed smogiem? Tutaj z pomocą pojawiły się kosmetyki anti-pollution. 
Anti-pollution czyli kosmetyki przeciw zanieczyszczeniu powietrza. Preparaty anti-pollution stanowią nowość, lecz coraz więcej marek kosmetycznych wprowadza je na rynek. Kosmetyki antysmogowe zabezpieczają skórę przed czynnikami zewnętrznymi i smogiem, działają jak tarcza ochronna.

Co powinny zawierać produkty przeciwsmogowe?

Z pewnością ochronę przed promieniowaniem UV, które uszkadza zarówno strukturę włosów, jak i samą skórę. Takie kosmetyki powinny również wykazywać działanie przeciwrodnikowe czyli antyutleniające np. oczar wirginijski, witamina C, ekstrakt z czerwonego wina, olej słonecznikowy itp. Kosmetyki antysmogowe powinny, także zawierać substancje aktywne o właściwościach filmotwórczych czyli polimery np. pektyny, kwas hialuronowy, celuloza i jej pochodne. Ważną kwestią w produktach przeciw zanieczyszczeniom jest obecność protein np. jedwabiu, kolagenu czy elastyny. 

Jak smog wpływa na naszą skórę?

Pyły drobnocząsteczkowe powodują stres oksydacyjny, który nasila wzmożoną produkcję wolnych rodników. Nasza skóra szybciej się starzeje, staje się sucha poprzez kurz, który niszczy jej barierę ochronną. Jesteśmy narażeni na większy kontakt z alergenami, na skórze mogą pojawiać się wysypki, podrażnienia. Skóra poprzez osiadające się na niej zanieczyszczenia gorzej oddycha, jest niedotleniona. Dwutlenek azotu zawarty w smogu przyczynia się do powstawania ciemnych przebarwień skórnych. Cierpią, także nasze oczy, które są bezpośrednio narażone na kontakt z zanieczyszczeniami, dlatego bardzo ważne jest aby dokładnie je oczyszczać po przyjściu do domu, możemy również zabezpieczyć je okularami i dbać o odpowiednie nawilżenie.

Kosmetyki anti-pollution w Polsce

Trend na kosmetyki przeciwsmogowe zapoczątkowany został przez marki Azjatyckie. Po jakimś czasie dotarł do Polski, pierwszą marką, która stworzyła takie produkty była Farmona (krem intensywnie dotleniający). Aktualnie kosmetyki anti-pollution możemy znaleźć wśród takich marek jak: clarins, mokosh, yonelle, floslek czy La Saponaria.


Jakiś czas temu na portalu pojawił się konkurs z marką DLA. Do wygrania jest zestaw kosmetyków Niszcz Pryszcz, zachęcam kochani do udziału. Konkurs znajduje się TU.

A Wy jak walczycie ze smogiem? Chronicie swoją skórę przed zanieczyszczeniami?

Buziaki <3

Zobacz również

34 komentarze

  1. Smog to zmora wszystkich ludzi mieszkających w miastach, w Łodzi powietrze jest tak złe, że zimą moja skóra wygląda tragicznie. Co innego kiedy wyjadę na miesiąc za miasto- wtedy jest gładka i promienna. Takie kosmetyki anty-smogowe to świetna rzecz! Nawet nie wiedziałam że takowe istnieją :D
    http://ysiakova.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Przyznam szczerze, że nie słyszałam wcześniej o tego rodzaju kosmetykach. 😊

    OdpowiedzUsuń
  3. Nigdy wcześniej nie słyszałam o takich kosmetykach, ale chyba zainteresuje się kupnem i przetestowaniem.

    Pozdrawiam kochana i zapraszam do siebie KLIK

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie wiedziałam, że istnieją takie kosmetyki, ale chętnie się za nimi rozejrzę. Mieszkam na Śląsku i teoretycznie powietrze jest tutaj bardziej zanieczyszczone, ale teraz to chyba w każdych większych miastach tak jest.

    OdpowiedzUsuń
  5. Nigdy się z takimi kosmetykami nie spotkałam.

    OdpowiedzUsuń
  6. No ja niestety nie chroniłam swojej cery i ostatnio zaczęłam stosować kosmetyki do oczyszczania cery i jak to wszystko zaczęło mi wychodzić,to masakra 😣
    Pozdrawiam
    Lili

    OdpowiedzUsuń
  7. kosmetyki anti-pollution miałam ale z Farmony profesjonal ale one średnio mi przypadły do gustu akurat i nie były specjalnie tanie

    OdpowiedzUsuń
  8. No tak, temat smogu będzie teraz na topie...
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Niestety mieszkam w jednym z najbardziej zasmogowanych miast w Polsce. Przyznam, ze nie stosuje specjalnych kosmetykow, ktore pomoglyby mojej cerze.

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja ostatnio kupiłam sobie serum właśnie anti-pollution, ciekawe czy będzie efekt:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Problem smogu dotyka coraz częściej nawet mniejsze miasta :(

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie miałam jeszcze tych produktów, ale smog u mnie w mieście jest :/

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie miałam jeszcze okazji stosować kosmetyków antysmogowych :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Temat złego powietrza jest mi coraz bardziej znany i coraz bardziej odczuwam to na skorze :/

    OdpowiedzUsuń
  15. Na mojej wsi smogu nie ma. ;) Sąsiedzi czasem palą.. wiadomo, ale to sie na szczęście nie utrzymuje długo.

    OdpowiedzUsuń
  16. w związku z coraz większym zanieczyszczeniem coraz częściej sięgam po kosmetyki, które mają składniki aktywne walczące z wolnymi rodnikami czy zanieczyszczeniami, a najchętniej po kosmetyki Vichy z linii Slow Age

    OdpowiedzUsuń
  17. Nie miałam pojęcia że są już takiego rodzaju kosmetyki na rynku! ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Pierwszy raz słyszę o tych kosmetykach, ale to tylko pokazuje jak poważny jest problem smogu w naszym kraju ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. Fajnie, że powstają takie kosmetyki :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Nie miałam jeszcze takich kosmetyków :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Chyba jestem szczesciara, bo nie mam na codzien do czynienia ze smogiem :P

    OdpowiedzUsuń
  22. bardzo zaciekawiły mnie te produkty! :) być może w przyszłości o nich pomyślę :)

    OdpowiedzUsuń
  23. W sumie to najbardziej rozmyśla się o smogu jak o problemie wziewnym a nie skórnym. Temat warty uwagi :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Ja niestety nie chronię się przed smogiem, nawet o tym wcześniej nie pomyslałam . Faktycznie o skórę musimy dbać wyjątkowo w tych czasach ;)

    obserwuję <3

    OdpowiedzUsuń
  25. W sumie nigdy nie zgłębiałam sie w ten temat :)

    Zapraszam https://ispossiblee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  26. Miałam do czynienia tylko z jednym kosmetykiem anty-zanieczyszczenia: był to krem od Harmonique

    OdpowiedzUsuń
  27. Nie miałam pojęcia, że istnieją takie kosmetyki. :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Muszę się koniecznie zaopatrzyć w taki kremik, na co dzień używam tylko bazy, nie wiedziałam, że taki zły wpływ na skórę ma Smog :(

    OdpowiedzUsuń
  29. Smog ma bardzo negatywny wpływ na wygląd naszej skóry więc warto stosować odpowiednie kosmetyki, które ją chronią.

    OdpowiedzUsuń
  30. Ja stosuje bio anty pollution z moringą i cytryńcem, bo dodatkowo posiada SPF 15 :)

    OdpowiedzUsuń
  31. po czasie doceniłam ten wpis, noszę maskę z filtrem ffp3 i niewątpliwie dzięki niej oddycha mi się lepiej ale jednak skóra potrzebuje czegoś więcej, zamierzam zrobić zapasy kosmetyków antysmogowych :D

    OdpowiedzUsuń

Dodając komentarz na blogu przekazujesz mi swoje dane osobowe, które są odpowiednio chronione i pozostają poufne. Twoje dane osobowe nie są przekazywane innym podmiotom trzecim.

Fanpage

Inspiracje

Projekt-bez-tytu-u-1