Zakochaj się w awokado! Naturalna recepta na zdrowie i piękną skórę!

14:12

Cześć kochani,

awokado cieszy się coraz większą popularnością, pewnie w jakimś stopniu to zasługa Kasi Gajewskiej znanej w sieci jako Katosu, która ostatnio zakochała się w tym egzotycznym owocu. Zwany również jako smaczliwka wdzięczna, owoc smaczliwki lub gruszka awokado, było wykorzystywane już 7 000 lat p.n.e. i znanych jest jego 118 gatunków. Pestka awokado do niedawna uważana za niejadalną część tego owocu, stała się obiektem badań naukowców. Według najnowszych doniesień nie tylko zielony owoc, ale również pestkę warto włączyć do swojej diety. 
zastosowanie awokado

Właściwości awokado i pestki

W 100 g tego owocu jest 160 kcal, z czego 20-30 % stanowią tłuszcze. Na szczęście są to głównie nienasycone kwasy tłuszczowe Omega-3 i Omega-6, które eliminują szkodliwe trójglicerydy i obniżają poziom złego cholesterolu LDL. Spożywanie awokado zaleca się, także kobietom w ciąży, ponieważ zawiera sporą ilość kwasu foliowego. Należy pamiętać, że owocu nie można podawać zwierzętom, zawiera on trującą dla nich persynę. Ponadto awokado zawiera potas, witaminy z grupy B, witaminy A,E i C, błonnik oraz glutation. Ten ostatni to naturalny silny antyutleniacz, który neutralizuje działanie wolnych rodników i ma działanie detoksykacyjne. Pestka awokado zawiera mnóstwo przeciwutleniaczy, luteinę i błonnik. Jest pomocna przy biegunkach, kłopotach z jelitami, spowalnia wchłanianie glukozy, reguluje pracę serca i wspomaga układ krwionośny. 
zastosowanie awokado

Z czym to się je? Awokado w kuchni

Awokado zarówno jest popularne w kuchni jak i kosmetyce. Najlepiej wybierać dojrzałe owoce, które bez problemu wyciągniemy łyżką. Najprostszym sposobem na znalezienie idealnego awokado jest sprawdzenie jego koloru, w sklepach najczęściej znajdziemy dwie odmiany awokado: Fuerte i Hass. Pierwsza odmiana Fuerte ma nieco bardziej podłużny kształt i zieloną gładką skórkę, w przypadku odmiany Hass skórka jest chropowata i ciemna. Idealna do spożycia odmiana Fuerte ma jednolity zielony kolor, bez plam, natomiast Hass ma ciemnofioletowy kolor. Dojrzałe awokado możemy też poznać odrywając szypułkę, pod nią powinien się kryć żółtawy odcień. 

Zastosowanie

Awokado możemy stosować jako zamiennik masła, idealnie nadaję się do pieczywa. Wystarczy rozgnieść widelcem miąższ i skropić go delikatnie cytryną, możemy także dodać szczyptę soli. Sprawdzi się także jako dodatek do ziemniaków lub farsz do jajek. Pysznie smakuje również na słodko, warto dodać go do owocowego koktajlu, musu bądź kremu. Możemy wzbogacić nim również sałatkę, wystarczy pokroić go w plasterki i dodać do pozostałych składników. Najczęstszym zastosowaniem awokado jest pasta guacamole, trzeba jedynie do rozgniecionego owocu, dodać świeży przeciśnięty przez praskę czosnek, wymieszać z sokiem z limonki z odrobiną soli i pieprzu. Najsmaczniej komponuje się z suszonymi pomidorami, kolendrą i nachosami. 
awokado w diecie

Awokado dla urody

Smaczliwka nakarmi nie tylko nasze ciało od wewnątrz, ale również od zewnątrz. Ze względu na wysokie stężenie korzystnych kwasów tłuszczowych awokado sprawdzi się przy problemach skórnych takich jak egzema, świąd, łuszczyca czy też łupież. Witamina E zawarta w owocu zapobiega starzeniu się skóry, warto zafundować sobie raz na jakiś czas maseczkę z dodatkiem np. miodu bądź aloesu. Warto też stosować go na nasze kosmyki i skórę głowy, zawartość aminokwasów odżywia strukturę włosa i nawilża skalp

Wasza dieta jest bogata w awokado? Stosujecie go w kosmetykach?

Buziaki <3

Zobacz również

68 komentarze

  1. Ja akurat awokado omijam-niestety nie smakuje mi ☺
    Lubie go natomiast w kosmetykach ☺
    Pozdrawiam
    Lili

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie próbowałam nigdy awokado, ale wiem, że teraz mnóstwo osób za nim wręcz szaleje 😉

    OdpowiedzUsuń
  3. Rzadko sięgam po awokado, ale guacamole jest pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubię awokado w kosmetykach :) Do jedzenia nie za bardzo (:

    OdpowiedzUsuń
  5. oj nie, d tego się nie przekonam:D nie znoszę awocado:D

    OdpowiedzUsuń
  6. Kocham avocado pod każdą postacią <3

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja niezbyt przepadam za jego smakiem, choć może w dobrej kombinacji składników jak np. właśnie z czosnkiem by mi przypasowało :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ostatnio awokado wróciło u mnie do łask ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Trochę eksperymentuje z przepisami na potrawy z awokado, ale na w kosmetykach jeszcze go nie próbowałam ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Jak pamiętam to kupuję często - lubię z serkiem białym albo solo z sokiem z limonki i pomidorami:D
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie przepadam za awokado, ale może kiedyś to się zmieni :)
    Pozdrawiam i dziękuję za odwiedziny ♥
    wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. ten owoc mam zawsze w lodowce, najczesciej zjadam go na kanapce lub wlasnie robie Guacamole, pycha <3

    OdpowiedzUsuń
  13. Pierwszy raz chyba napiszę i powiem to publicznie - nie znoszę awokado.
    I nie wiem czy wynika to z tego, że to nie mój smak czy dlatego, że nasze pierwsze spotkanie było mocno niesmaczne ( nie wiem czy nie umiem go przyrządzić czy może kupiłam zły owoc ). Nie mogę sie teraz przemóc by spróbować jeszcze raz :(

    OdpowiedzUsuń
  14. Uwielbiam avokado od wewnątrz i od zewnątrz. Świetny artykuł :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Spróbuję dać mu jeszcze raz szansę.. Pierwsze spotkanie z nim nie wypadło najlepiej :D
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  16. Uwielbiam awokado :) Jestem w nim zakochana od dawna ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo fajny post :) ja staram się regularnie jeść awokado ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja jakoś tak nie umiem się przekonać do awokado

    OdpowiedzUsuń
  19. Ubóstwiam awokado w każdej postaci ❤

    OdpowiedzUsuń
  20. Awokado bardzo mi smakuje w koktajlach :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Avocado, samo zdrowie. Przez długi okres było stale obecne w moim domowym menu, pod różnymi postaciami ( włącznie z pestką ) Niestety od jakiegoś czasu odrzuciło mnie od niego i co kupię, to wyrzucę :/ Może po prostu przesyciłam się na jakiś czas i kiedyś do niego znów wrócę;)
    Pozdrawiam ciepło, Agness:)

    OdpowiedzUsuń
  22. Ja uwielbiam avocado dodawać do smothie. :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Za smakiem avokado nie przepadam.. ale jak się dziada doprawi to idzie zjeść. ;)

    OdpowiedzUsuń
  24. Uwielbiam awokado pod każdą postacią :)

    OdpowiedzUsuń
  25. uwielbiam guacamole jako zamiennik masła, przepysznie smakuje

    OdpowiedzUsuń
  26. Myślę, że awokado jest świetnym dodatkiem do kanapek na ciepło!
    Pozdrawiam,
    https://www.monabednarska.com/

    OdpowiedzUsuń
  27. Ja osobiście uwielbiam maseczki z awokado bo super nawilżają moją suchą cerę. Niestety samego smaku awokado jakoś zbytnio nie lubię nad czym ubolewam.

    Bardzo ładna grafika bloga, super robota!

    Zapraszam: Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  28. Uwielbiam awokado! Często używam zarówno w kuchni jak i w łazience:)

    OdpowiedzUsuń
  29. Powoli zaczynam się przekonywać do awokado :-)

    OdpowiedzUsuń
  30. Nawet nie wiedziałam, że awokado ma tyle właściwiości. Czas się chyba przekonać do tego owocu. Może nię będzie aż taki zły?

    http://sar-shy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  31. Czytając ten wpis jem awokado :D Uwielbiam je i najchętniej codziennie spożywałabym miseczkę guacamole :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Ja z awokado mam tak, że raz jem go bardzo dużo, a potem mam przerwę.

    Jeśli chodzi o Twoje pytanie dotyczące mleczek, nie miałam czasu, ani możliwości odpisać na nie wcześniej. Ale dziś nadrabiam zaległości. Kiedyś używałam mleczka do demakijażu tak jak micel, czyli po prostu mleczko na wacik i przykładałam do powiek. Powodowało to pieczenie oczu oraz to, że przez pewien czas widziałam jak przez mgłę. Teraz stosuję mleczko tak jak żel do mycia twarzy. Aplikuję je na dłonie lub na gąbkę konjac i myję tak twarz. Działa to znacznie lepiej i polubiłam się z mleczkami.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje za odpowiedź, wypróbuje chętnie Twojego sposobu, wcześniej nie próbowałam tak aplikować tylko zawsze właśnie na wacik, przez co znienawidziłam mleczka :(

      Usuń
  33. Używałam olejku z awokado i bardzo się z nim polubiłam! W kuchni jest go ciut mniej niż w łazience, ale może niedługo się to zmieni :)

    OdpowiedzUsuń
  34. Uwielbiam awokado i jadłabym je znacznie częściej gdyby nie cena. W pielęgnacji lubię stosować olej z awokado :D

    OdpowiedzUsuń
  35. Już od dawna walczę ze swoją cerą, gdyż po pewnym podkładzie tak mi zsypało twarz że teraz muszę zakrywać przebarwienia które mi zostały :( Zaczęłam stosować produkty znane i pochodzenia naturalnego by nie musieć znów przez to przechodzić :)

    Buziaki:*
    Nowy post -> WWW.KARYN.PL

    OdpowiedzUsuń
  36. Planuje kiedyś wypróbować domowej maseczki na włosy z awokado. Słyszałam że działa świetnie ! Jestem ciekawa jak smakuje awokado z pieczywem :)

    OdpowiedzUsuń
  37. Awokado używam tylko w kuchni - uwielbiam je jeść i według mnie jest pyszne, a według mojego narzeczonego jest bez smaku :P

    OdpowiedzUsuń
  38. Ciągle staram się przekonać do awokado, ale kiepsko mi to wychodzi, bo najwidoczniej zawsze wybieram złą sztukę, albo przejrzałą, albo jeszcze niedojrzałą...

    OdpowiedzUsuń
  39. do tej pory z awokado robiłam jedynie koktajl ;P

    OdpowiedzUsuń
  40. Chyba muszę przekonać się do awokado skoro ma aż tyle właściwości. :)

    OdpowiedzUsuń
  41. Lubię awokado - na chleb lub do sałatki ale nigdy nie używałam go "zewnętrznie" w celach urodowych :D Muszę kiedyś spróbować ;)

    OdpowiedzUsuń
  42. Jako składnik maseczki lubię, jeść niekoniecznie ;)

    OdpowiedzUsuń
  43. Dawno temu próbowałam awokado, ale chyba nie było dostatecznie dojrzałe i bardzo mi nie smakowało. Teraz też widziałam u Katosu i mam ochotę spróbować jeszcze raz, może przyrządzę guacamole to którego przepis podałaś. Uwielbiam nachosy :D. Po zmiance o obniżaniu cholesterolu pomyślałam o chłopaku, ale on nie ruszy niczego zielonego, co nie jest ogórkiem :D. W kosmetykach miałam maskę marion. Nie wiem jak składowo, już nie pamiętam, ale działaniem była bardzo fajna. Można pokombinować i samemu stworzyć jakąś fajną maseczkę. Nie za bardzo się znam co z czym połączyć, ale z chęcią bym o tym poczytała :)

    OdpowiedzUsuń
  44. 3 razy w życiu kupiłam awokado i wywaliłam bo mi się zepsuło zanim użyłam :D próbowałam zrobić krem kakaowy raz z awokado i wyszła jakaś tragedia :( Chyba jestem lamką a chętnie włączę je do swojej diety. Muszę zrobić kolejne podejście :D

    OdpowiedzUsuń
  45. Uwielbiam awokado, zwłaszcza na tostach. Mniam!

    OdpowiedzUsuń
  46. Kocham awokado! Jem i mam tez olej :)

    OdpowiedzUsuń
  47. Czasem używam awokado jako masła, i kilka razy robiłam sobie z niego maseczkę, ale to nie dla mnie :( Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  48. Uwielbiam awokado! <3 Przemycam do kanapek i sałatek. A guacamole to moja wielka miłość, zwłaszcza z dodatkiem chili :)

    OdpowiedzUsuń
  49. Kocham awokado, lubię też o nim czytać. hehe Kiedyś pomogło mi nawet pozbyć się bólu stawów. :) Oczywiście teraz mi się chce je zjeść. :D

    OdpowiedzUsuń
  50. Lubię używać go jako masła :) teraz mam przerwę bo strasznie dużo go jadłam :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  51. Jakos nie mogę się przekonać do avocado

    OdpowiedzUsuń
  52. Ja lubię awokado dodawać do koktajli :)

    OdpowiedzUsuń
  53. Kocham awokado, często zjadam samo pokropione cytryną *mniam*

    OdpowiedzUsuń
  54. Love your post. Sooo beautifully written. Thanks for sharing.

    Nahid | https://bestclicknow.com

    OdpowiedzUsuń
  55. Czy to jest dobry produkt aby wcielić go do swojej diety podczas uprawiania sportu. Np. na polu golfowym? Co o tym sądzisz?

    OdpowiedzUsuń
  56. W jaki sposób Wy staracie się dbać o Wasze właściwe zdrowie? Osobiście chciałbym Wam polecić stronę https://recepty24.com/e-zwolnienie/ , na której w każdej chwili możecie zacząć e-konsultację i dowiedzieć się co z Waszym zdrowiem. Ktoś z Was również korzystał?

    OdpowiedzUsuń
  57. Fajny blog dużo ciekawych przepisów i nowinek kulinarnych

    OdpowiedzUsuń

Dodając komentarz na blogu przekazujesz mi swoje dane osobowe, które są odpowiednio chronione i pozostają poufne. Twoje dane osobowe nie są przekazywane innym podmiotom trzecim.

Fanpage

Inspiracje

Projekt-bez-tytu-u-1