Chałwa dla zdrowia i urody! Przepis na pyszną domową chałwę!

08:19

Cześć kochani,

skóra jest naszą wizytówką, dlatego poświęcamy jej wiele czasu. Aby nasza cera była w pełni zdrowa i promienna nie wystarczą dobre kremy i zabiegi pielęgnacyjne. Bardzo ważne jest także jak odżywiamy i karmimy naszą skórę od środka. Od jakiegoś czasu na blogu powstała nowa zakładka "dieta dla urody" gdzie będę raz na jakiś czas umieszczała produkty warte uwagi, ich właściwości i ich wpływ na skórę. 
Mało pisze się o tym, że chałwa jest mniej kaloryczna od czekolady, dużo osób twierdzi i jest w błędnym przekonaniu, że jest ona jedynie zbędną bombą kaloryczną. Największą popularnością w Polsce cieszy się chałwa sezamowa, lecz produkuje się ją również z innych nasion np. maku czy słonecznika. Chałwa pomimo tego, że zawiera dosyć wysoką zawartość tłuszczów, to głównie są to kwasy tłuszczowe jedno- i wielonienasycone. 

Właściwości chałwy
Blisko 50% składu chałwy stanowi miazga sezamowa. Miazga sezamowa to nic innego jak tahini, które w ostatnim czasie stało się bardzo popularne i używamy go do smarowania pieczywa. Sezam jest źródłem wysokiej jakości białka, jego wartość odżywczą porównuje się do białka jaj, doskonale nadaje się do wzbogacenia diety wegetariańskiej. Nasiona sezamu zawierają również sporą dawkę magnezu oraz inne składniki odżywcze o potwierdzonych właściwościach przeciwcukrzycowych, są również cennym źródłem potasu, wapnia, żelaza i lecytyny
Oprócz masy witamin chałwa zawiera kwas linolowy, który skutecznie obniża poziom cholesterolu. Jest on nienasyconym kwasem tłuszczowym, który korzystnie wpływa na nasz układ krążenia i serce. 

Uroda w ziarenkach sezamu
Sezam obfituje w potężną dawkę przeciwutleniaczy. Witamina H i E zawarta w chałwie, opóźnia proces starzenia się skóry, zapewnia także prawidłowy stan włosów, skóry i paznokci. Olej sezamowy zawarty w chałwie ma właściwości przeciwzapalne i przeciwlecznicze. Stosowany bezpośrednio, przynosi ulgę przesuszonej skórze. Można z powodzeniem zmywać nim makijaż, przyciąga toksyny rozpuszczalne w oleju. Ponadto uelastycznia skórę, polecany jest również do pielęgnacji delikatnej skóry niemowląt.
Przepis na pyszną domową chałwę
200 g niełuskanego sezamu
3 łyżki naturalnego miodu
Wybrane dodatki (orzechy nerkowca, rodzynki, owoce goji, nasionka chia itp.)

Dokładnie mielimy ziarenka sezamu w młynku do kawy. Zmielone ziarna dokładnie mieszamy z miodem. Powstałą masę formujemy i wkładamy do lodówki na ok. 4 godziny. Aby uzyskać idealną i pożądaną konsystencje chałwy, należy dodawać miód powoli, jedni wolą bardziej miękką chałwę a inni bardziej kruchą.

Lubicie kochani chałwę?

Buziaki <3

Zobacz również

75 komentarze

  1. Jak ja dawno nie jadłam chałwy. Bardzo lubię ten smakołyk.

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam chałwę :)
    Zapraszam na nowy post :)
    www.stylishmegg.pl/2018/02/paszczyk-w-kolorze-baby-blue_22.html

    OdpowiedzUsuń
  3. Średnio lubie smak chałwy, ale warto wiedzieć, ze ma tyle wartości odżywczych :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda na to, że chałwa i humus mają ze sobą bardzo dużo wspólnego :P

    OdpowiedzUsuń
  5. mój smak dzieciństwa, uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. przypomniałaś mi o niej !!! matulu, jak ja dawno nie jadłam chałwy :( mój tata ją uwielbiał i zawsze zabierał mi ją z paczki świątecznej :P

    OdpowiedzUsuń
  7. Pewnie, że warto spróbować takiej domowej chałwy.
    Bardzo fajnie się to prezentuje.
    Może spróbuję i ja?
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Taką bym zjadła. Dawno temu kosztowałam sklepową, ale było wstrętna.

    OdpowiedzUsuń
  9. Właśnie przypomniałaś mi o istnieniu chałwy! :D przepis jest zaskakująco prosty! ;) podoba mi się ta kategoria o odżywianiu się dla urody:)

    OdpowiedzUsuń
  10. ojej chałwa to jeden z nielicznych "smakołyków" które kompletnie mnie do siebie nie przekonują :P

    OdpowiedzUsuń
  11. Domowa zdecydowanie najlepsza. Moja Mama uwielbia ją :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ale dawno nie jadłam chałwy. Kiedyś była na porządku dziennym

    OdpowiedzUsuń
  13. Średnio lubię chałwę, ale moja mama ją uwielbia. Na pewno przygotuje ją dla niej z Twojego przepisu :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Jako dziecko zajadałam sie chałwą... dziś już nie podchodze do niej z wielkim entuzjazmem.

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja dawniej nie lubiłam chałwy, a teraz mogłabym jesc codziennie :) Może spóbuję sama zrobic :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo lubię i szczerze to nie wiedziałam, że to może być zdrowe :D

    OdpowiedzUsuń
  17. Nigdy nie przekonałam się do smaku chałwy, ale koniecznie muszę zrobić ją dla mojego chłopaka. Sądzę, że będzie zadowolony z takiej niespodzianki.

    OdpowiedzUsuń
  18. bardzo lubię chałwę i chętnie taką bym sobie zrobiła:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Uwielbiam chałwę, ale nigdy nie zadałam sobie trudu żeby samodzielnie ją zrobić.

    OdpowiedzUsuń
  20. O mniam wyglada tak apetyczne <3
    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com/2018/02/recenzja-fotoksiazki-prezent-last-minute.html

    OdpowiedzUsuń
  21. Inne słodycze mogą dla mnie nie istnieć, ale chałwie nigdy nie potrafię sie oprzeć.

    OdpowiedzUsuń
  22. Chałwa to nie jest to co lubię najbardziej...ale może nie jadłam tej dobrej...
    pozdrawiam serdecznie z nad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
  23. Dawno nie jadłam chałwy, ale narobiłaś mi ochoty :) Muszę wypróbować tego przepisu. Dziękuję za podzielenie się nim.
    Pozdrawiam ;)
    My blog

    OdpowiedzUsuń
  24. Sama nigdy nie robiłam, ale za taką kupną nie przepadam :P

    OdpowiedzUsuń
  25. Musi byc pyszna!muszę ją zrobic! <3

    OdpowiedzUsuń
  26. Kiedyś chyba jadłam chałwę, ale nie posmakowała mi, chociaż z czasem gust co do jedzenia może się zmienić, więc być może teraz smakowałaby mi chałwa.

    OdpowiedzUsuń
  27. Nie wiedziałam, że chałwę można tak łatwo zrobić! Chałwę uwielbiam i uważam ją za zdrowy zamiennik "słodyczy" i raz na jakiś czas sobie na nią pozwalam, oczywiście nie w za dużych ilościach :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Ja ostatnio jadłam bardzo dobra chalwe z orzeszkami ziemnym

    OdpowiedzUsuń
  29. Uwielbiam ! W następnym tygodniu na pewno spróbuje zrobić;)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  30. uwielbiam chałwe!! zrobię na pewno

    OdpowiedzUsuń
  31. Szczerze mówiąc myślałam że zrobienie chałwy jest bardziej skomplikowane i nie miałam pojęcia że to jest tak banalnie proste :D

    OdpowiedzUsuń
  32. Nie jestem smakoszem chałwy, ale Twoja prezentuje się tak dobrze, że chętnie bym sama taką zrobiła :)

    OdpowiedzUsuń
  33. Uwielbiam chałwę i na pewno skorzystam z Twojego przepisu :)

    OdpowiedzUsuń
  34. o kurcze, nigdy sie nie zastanawiałam jak zrobić chałwę, a to takie proste! Muszę kiedyś spróbować, bo bardzo ją lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  35. bardzo lubię chałwę :) ale zwykle idę na łatwiznę i kupuję gotową :D

    OdpowiedzUsuń
  36. Beautiful blog you have *_* <3

    http://makeyourperfectstyle.blogspot.ba/

    OdpowiedzUsuń
  37. Moja Mama uwielbia CHAŁWĘ - dlatego może kiedyś natchnie mnie,aby skorzystać z Twojego przepisu :)

    OdpowiedzUsuń
  38. Coś dla mojego taty ;) On uwielbia chałwę i mógłby jeść kilogramami :)
    Ja natomiast baaaardzo nie lubię ;p

    OdpowiedzUsuń
  39. Przyznam szczerze, że nigdy tego nie jadłam i jestem ciekawa jak to smakuje.
    Chyba wypróbuję Twój przepis :D Pozdrawiam oraz dziękuję bardzo za odwiedziny ♥
    wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  40. Domową bardzo lubię! Taką ze sklepu już mniej :)

    OdpowiedzUsuń
  41. Podoba mi się pomysł stworzenia takiej zakładki! Chyba wpisy zaliczające się do niej będą moimi ulubionymi :) Wczoraj właśnie zrobiłam chałwę, ale zamiast sezamu użyłam już gotowego tahini, bo nie mam dostępu do młynku do kawy ani blendera ;) Chałwa to chyba moja ulubiona słodycz <3

    OdpowiedzUsuń
  42. Chałwę mogę jeść bez końca, o raju :D

    OdpowiedzUsuń
  43. Nigdy nawet nie pomyślałam, żeby samemu robić chałwę. Nie wiedziałam nawet, że to takie proste haha. No a chałwę bardzo lubię, więc dobrze znać przepis. :D

    OdpowiedzUsuń
  44. amazing post, dear! i love the photos!

    OdpowiedzUsuń
  45. Bardzo lubię chałwę, na dodatek jest bardzo zdrowa :D

    OdpowiedzUsuń
  46. Uwielbiam! :D
    Od czasu do czasu lubię sięgnąć po nią :D
    Jest taka inna w smaku niż wszystko i to jest w niej cudowne :D
    Aż nabrałam na nią ochoty ♥

    Buziaki,
    coraciemnosci.pl

    OdpowiedzUsuń
  47. Uwielbiam chałwę, ale z tych kupnych tylko ta z Biedronki mi smakuje. Chętnie wypróbuję przepis na tę domową.

    OdpowiedzUsuń
  48. Wow! super przepis i mega łatwy. Z pewnością wypróbuję :) a chałwę uwielbiam, ale zupełnie o niej zapomniałam :D

    OdpowiedzUsuń
  49. Chałwę zawsze kupuję, ale kto wie, może pomysł zrobienia w domu też jest fajny :)

    OdpowiedzUsuń
  50. Uwielbiam chałwę, ale nigdy nie robiłam. Zawsze tata przywoził ukraińską :)

    OdpowiedzUsuń
  51. Uwielbiam chałwę! Przepis sobie już zapisałam :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  52. Fantastyczny przepis! Ja sama nie jestem wielką fanką chałwy, ale mój Tata i Mama mojego Męża ją uwielbiają;)Teraz będziemy mogli przyrządzić im zdrową wersję tego przysmaku:)

    OdpowiedzUsuń
  53. Jak można nie lubić chałwy? <3

    OdpowiedzUsuń
  54. Uwielbiam...waniliową i kakaową

    OdpowiedzUsuń
  55. Uwielbiam chałwę, muszę skorzystać z Twojego przepisu :)

    OdpowiedzUsuń
  56. Kocham chałwę, le w tej sklepowej draż ni mnie obecność syropu glukozowo-fruktozowego. Na pewno wykorzystam twój przepis.

    OdpowiedzUsuń
  57. Nie sądziłam, że to takie proste :)

    OdpowiedzUsuń
  58. Uwielbiam chałwę! Do tej pory zawsze kupowałam gotowce, ale na pewno spróbuję zrobić ją sama :)

    OdpowiedzUsuń
  59. Ja mam słabość do chały i zazwyczaj jem jej więcej niż powinnam. Nie pomyślałam o tym by zmielić ją w młynku do kawy :D

    OdpowiedzUsuń
  60. Bardzo lubię chałwę, choć zwykle robię domową pastę tahini :-)

    OdpowiedzUsuń
  61. OOO chałwa! :) Nie sądziłam, że to takie proste <3

    OdpowiedzUsuń
  62. Aż muszę spróbować :)
    https://fasionsstyle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  63. Już od jakiegoś czasu mam zamiar zrobić domową chałwę a nie mogę się zebrać:)

    OdpowiedzUsuń
  64. a ja nie naleze do wielbicieli chalwy haha, ale dobrze wiedziec, ze sie sprawdza!

    sending hugs ! :*
    http://dorey-doorey.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Dodając komentarz na blogu przekazujesz mi swoje dane osobowe, które są odpowiednio chronione i pozostają poufne. Twoje dane osobowe nie są przekazywane innym podmiotom trzecim.

Fanpage

Inspiracje

Projekt-bez-tytu-u-1