Maść cynkowa - skuteczny sposób na trądzik?

13:30

Cześć kochani,

trądzik jest jednym z najczęstszych problemów dermatologicznych, który dotyka zarówno młodzież, jak i dorosłych. Charakteryzuje się on występowaniem zaskórników, grudek, czy krostek, głównie na twarzy, plecach oraz klatce piersiowej. Jednym z produktów, które od długiego czasu są stosowane w leczeniu trądziku jest maść cynkowa. 

maść cynkowa

Skład maści cynkowej

Maść cynkowa to preparat, w którego składzie znajduje się tlenek cynku. Jest to związek chemiczny o właściwościach przeciwzapalnych, antybakteryjnych oraz ściągających. Dodatkowo maść cynkowa może zawierać również inne składniki, takie jak: woda, gliceryna, lanolina, alkohol czy kwasy tłuszczowe.

Działanie maści cynkowej na trądzik

Maść cynkowa działa przede wszystkim przeciwzapalnie, co sprawia, że może pomóc w redukcji zaczerwienień oraz obrzęków skórnych związanych z trądzikiem. Ponadto tlenek cynku ma właściwości antybakteryjne, co pozwala zwalczać bakterie Propionibacterium acnes, które są jedną z przyczyn powstawania zmian skórnych w trądziku. Ponadto maść cynkowa działa ściągająco, co pomaga w zmniejszaniu wydzielania łoju, a przez to reguluje pracę gruczołów łojowych i zapobiega powstawaniu nowych wyprysków.
maść cynkowa na trądzik

Skuteczność maści cynkowej w leczeniu trądziku

Badania naukowe potwierdzają skuteczność maści cynkowej w leczeniu trądziku. Preparat ten jest polecany zwłaszcza dla osób z trądzikiem łagodnym oraz umiarkowanym. Maść cynkowa może pomóc w szybszym gojeniu się zmian skórnych, zmniejszeniu stanu zapalnego oraz skróceniu czasu trwania trądziku. Ponadto preparat ten jest delikatny dla skóry, nie powoduje jej podrażnień i może być stosowany zarówno na twarz, jak i na inne obszary ciała.

Preparat ten jest łatwo dostępny w aptekach i drogeriach, co sprawia, że każdy może skorzystać z jego dobroczynnego działania. Maść cynkowa jest też stosunkowo tania w porównaniu z innymi preparatami na trądzik, co stanowi dodatkowy atut dla osób z ograniczonym budżetem. Dodatkowo preparat ten jest łatwy w użyciu i nie powoduje skutków ubocznych, co czyni go bezpiecznym dla każdej skóry.

Stosujecie maść cynkową? :)

Buziaki <3

Zobacz również

8 komentarze

  1. Maści cynkowej nie używam, ale polubiłam się z bazą cynkową od Ziaji.
    Świetnie sobie radzi z wypryskami :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Kiedy byłam nastoletką maść cynkowa bardzo pomogła mi na trądzik.

    OdpowiedzUsuń
  3. Zawsze w domu posiadam maść cynkową.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja stosowałam bardzo często będąc nastolatką! Nigdy wprawdzie nie miałam poważnych problemów z trądzikiem, a raczej młodzieńcze wypryski i pojedyncze wypadki na twarzy będące pokłosiem tłustej cery. Ale właśnie na takie wypadki maść cynkowa była dla mnie bardzo skuteczna. Poleciła mi ją mama, a jej babcia, także wiedza przekazywana z pokolenia na pokolenie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. słyszałam o niej wiele dobrego , ale sama jej nie stosowałam

    OdpowiedzUsuń
  6. Słyszałam o tej maści, ale w czasach trądziku byłam skupiona na leczeniu cery naczynkowej. Teraz wiem, że nawet jakbym jej użyła to by i tak nie pomogła, bo przyczyną wyprysków u mnie był stres.

    OdpowiedzUsuń
  7. Słyszałam całkiem sporo o dobroczynnych właściwościach cynkowej maści. Sama jednak jej nie stosowałam. Pewnie dlatego, że poznałam ją jak już nie była mi potrzebna :D Ale myślę, że warto mieć ją w zanadrzu.

    OdpowiedzUsuń

Dodając komentarz na blogu przekazujesz mi swoje dane osobowe, które są odpowiednio chronione i pozostają poufne. Twoje dane osobowe nie są przekazywane innym podmiotom trzecim.

Fanpage

Inspiracje

Projekt-bez-tytu-u-1