Kwas hialuronowy - cudotwórca? zastosowanie, działanie i efekty

14:50

Cześć kochani,

od jakiegoś czasu, pomimo młodego wieku zaczęłam stosować kwas hialuronowy. Nazywany eliksirem młodości występuje naturalnie w organizmie człowieka w postaci soli sodowej inaczej hialuronianu sodu. Podstawową jego funkcją jest wiązanie wody, dlatego tak chętnie wykorzystuje się jego właściwości w kremach lub w medycynie estetycznej. Mało kto wie jednak ,że kwas hialuronowy używany jest także w leczeniu niektórych chorób nowotworowych, chorobach oczu, wątroby lub reumatoidalnego zapalenia stawów.

Czym jest kwas hialuronowy i jakie ma właściwości?

To rodzaj polisacharydu, co ciekawe w identycznej budowie chemicznej występuje zarówno u człowieka jak i u bakterii. Posiada właściwości łączenia włókien kolagenowych, jeden gram tej substancji jest w stanie związać nawet do 6  litrów wody, posiada również funkcję łagodzenia stanów zapalnych. Głównym atutem tej substancji jest fakt, iż naturalnie występując w naszym organizmie ryzyko uczuleń jest więc prawie niemożliwe, bo nasze ciało doskonale go zna. Istnieje bardzo mało przeciwskazań do wykonania zabiegów z użyciem kwasu hialuronowego i są to choroby autoimmunologiczne, ciąża oraz karmienie piersią. Kwas hialuronowy, dzięki właściwościom wiązania cząsteczek wody zapewnia nam jędrną, nawilżoną i odżywioną skórę. Sprawdzi się także w pielęgnacji włosów i paznokci. Może pełnić także funkcje naturalnego filtra, który chroni skórę przed wnikaniem chemicznych i szkodliwych substancji. Już po 25 roku życia ilość kwasu hialuronowego w skórze właściwej powoli zmniejsza się, proces ten nasila się ok. 40 roku życia. 

W jakim celu najczęściej stosuje się kwas hialuronowy?

W celu nawilżenia, lepszego odżywienia naszej skóry , wypełnienia bruzd najczęściej w okolicy ust i nosa, wypełnienia zmarszczek, podniesienia owalu twarzy, ujędrnienia oraz uelastycznienia skóry, podnoszenia linii  brwi, korekty nosa oraz niwelowania zasinienia wokół oczu.

Jak używać kwasu hialuronowego?

Kwas hialuronowy można stosować samodzielnie na zwilżoną skórę, chociaż słyszałam, że może wysuszać u mnie takie zjawisko nie wystąpiło. Najczęściej mieszam go z kremem do twarzy, bądź stosuje jako serum pod krem. Można go także aplikować z olejkiem arganowym bądź innym emolientem. Ja sięgam po taką mieszankę wcierając ją w końcówki kosmyków. Możemy dodawać go także do masek, odżywek bądź szamponów do włosów. 

Zabieg a krem jest różnica?

Jest i to ogromna, nie istnieją potwierdzające informacje o działaniu kwasu hialuronowego w głębi naszego naskórka zawartego w zastosowanym kremie. Działa on tylko powierzchniowo, nie sprawi więc, że nasze zmarszczki znikną a bruzdy staną się mniej widoczne. Działanie kremu z kwasem hialuronowym można tylko zauważyć w kwestii nawilżenia i  uelastycznienia naszej skóry. Zabieg ze względu na swoje inwazyjne działanie, wstrzyknięcie mieszanki z kwasem hialuronowym, jest w stanie wypełnić nasze zmarszczki oraz poprawić owal naszej twarzy co owocuje ogólnym odmłodzeniem naszego wyglądu. Po zabiegu możliwe jest występowanie miejscowego opuchnięcia lub zasinienia obszaru obstrzykiwanego miejsca. Efekty zabiegu utrzymują się  od 6 do 12 miesięcy koszt jednego wynosi od 600 do nawet 2000 zł.

Efekty

Regularne stosowanie żelu bardzo fajnie wpłynęło na nawilżenie mojej mieszanej skóry. Wybrałam 3% roztwór kwasu hialuronowego, który jest oparty na trzech rodzajach cząsteczek o różnych wielkościach. Moja skóra jest lepiej napięta i wygładzona. Podoba mi się taki domowy liffting. 


Używacie na co dzień kwasu hialuronowego? 

Buziaki <3

Zobacz również

89 komentarze

  1. Stosuję kwas hialuronowy solo i też mnie nie przesusza, wręcz przeciwnie - pięknie nawilża :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nigdy nie stosowalam kwasu hialuronowego solo. Zazwyczaj byl to jakis dodatek w kosmetykach ;) bede musiala spróbować go na mojej tlustej skorze ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. This is so inspiring! I love the post:)
    Have a nice day, dear!
    Soslu Badem by Dilek ...

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja często stosuję, choć kluczowa jest wielkość cząsteczki :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jakiś czas temu stosowałam serum z kwasem hialuronowym i byłam zadowolona z efektów :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie używam. Jakoś boję się eksperymentować z tym kwasem tym bardziej, że mam wrażliwą i mieszaną cerę. Jakkolwiek coraz częściej czytam o tym produkcie ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo mnie zainteresowałaś! :)
    agnesssja.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja jeszcze kwasów nie używam

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo lubię kwas hialuronowy :) Jest świetny :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Szykuję się do zakupu ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Nigdy nie stosowałam czystego kwasy hialuronowego, ostatnio używam mgiełki do twarzy, w której kwas ten jest jednym ze składników. :)

    OdpowiedzUsuń
  12. nie używałam i nie używam. :) ale jak zawsze ciekawa notatka

    OdpowiedzUsuń
  13. Nigdy nie używałam, jestem ciekawa efektów:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Nigdy nie używałam kwasu, aczkolwiek ciekawa jestem czy u mnie zdałby teraz egzamin. Po ostatnim testowaniu podkładu potrzebuję super nawilżenia ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Zaciekawił mnie ten kwas :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Miałam kiedyś buteleczkę kwasy hialuronowego, jednak nie pamiętam o jakim dokładnie stężeniu. Sprawdzał się dodawany do kremów czy maseczek :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Nigdy nie używałam czystego kwasu hialuronowego, ale muszę spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja aktualnie używam migdałowy kwas , ale hialuronowy mi się noramlnie śni po nocach. Muszę sobie kupić właśnie takie żel jak Ty t masz i widze że jest za 15 zł niecałe więc się mega opłaca! Zdecydowanie po niego sięgnę, ale chyba i sięgne po zabieg hahah :) Buziaki :*

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja używam z różnych firm obecnie nie mam ale najbardziej pasował mi z paese :) fajnie działał na moją skórę :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Tak właśnie myślę ale chyba nigdy nie miałam kwasu hialuronowego..:)
    Zabieg z jego użyciem mi się marzy..:D

    www.justcleo.pl

    OdpowiedzUsuń
  21. kwas hialuronowy zawsze lubiłam łączyć z olejami, efekty były super.

    OdpowiedzUsuń
  22. Mnie się skończył i muszę sobie kupić zapas :) Uwielbiam go dodawać do glinek.

    OdpowiedzUsuń
  23. Miałam kiedyś małą buteleczkę kwasu hialuronowego, fajnie odżywiał. Stosowałam go pod krem.

    OdpowiedzUsuń
  24. Stosuję, jestm bardzo zadowolona.

    OdpowiedzUsuń
  25. Muszę zacząć stosować kwas hialuronowy :*

    OdpowiedzUsuń
  26. Ja raczej nie używam kwasów, kiedyś miałam z nimi mały epizod, ale teraz po prostu ich nie kupuję.

    OdpowiedzUsuń
  27. Przez jakiś czas używałam czystego kwasu hialuronowego. Teraz stosuję go głównie w kremach do twarzy :)

    OdpowiedzUsuń
  28. wiele o nim słyszałam, ale nie miałam z nim styczności osobiście :)

    Pozdrawiam serdecznie ! :)
    ANRU,

    OdpowiedzUsuń
  29. Ja stosuje pod krem lub z olejem i też bardzo go lubię w pielęgnacji :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Bardzo chętnie bym ktoregos dnia wyprobowała :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Ja nie używam i raczej nie zamierzam.

    OdpowiedzUsuń
  32. uwielbiam kosmetyki z kwasem hialuronowym, świetnie nawilża moją suchą skórę

    OdpowiedzUsuń
  33. ostatnio ten kwas stał się bardzo popularny- stale trafiam na kosmetyki, które zawierają go w składzie ;) i często po takie właśnie sięgam ;) ale kwasu solo nie zdarzyło się jeszcze używać :)

    OdpowiedzUsuń
  34. Miewam go czasem w kremach do twarzy ;)

    OdpowiedzUsuń
  35. Miewam go czasem w kremach do twarzy ;)

    OdpowiedzUsuń
  36. U mnie pomimo zaawansowanego wieku nadal jest za wcześnie. Odziedziczone geny zrobiły co swoje i jestem z nich wypełni zadowolona. Ale będę pamiętać o Twoich zaleceniach.

    OdpowiedzUsuń
  37. Ooo - wiele słyszałam o o nim dobrego. Super!
    U mnie się sprawdza.
    Przefajny produkt. Bardzo mi się podoba jego działanie.
    Pozdrowionka cieplutkie :)

    OdpowiedzUsuń
  38. Nigdy nie stosowalam w takiej wersji, ale juz jakis czas mysle,zeby sprobowac.

    OdpowiedzUsuń
  39. Nie stosowalam jeszcze tego kwasu :)

    OdpowiedzUsuń
  40. kiedyś używałam, ale że trzeba było go przechowywać w lodówce, to ciągle o nim zapominałam :D ale miło wspominam :)

    OdpowiedzUsuń
  41. Czystego kwasu hialuronowego jeszcze nie stosowałam, ale często sięgam po kosmetyki, które bazują na tym składniku. Świetnie sprawdzają się na mojej suchej, naczynkowej cerze!

    OdpowiedzUsuń
  42. w takiej formie jeszcze go nie stosowałam, ale muszę o tym pomyśleć.

    codziennyuzytek.pl

    OdpowiedzUsuń
  43. Stosuję i jestem wielką fanką :)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  44. Nie miałam jeszcze okazji go używać.

    OdpowiedzUsuń
  45. Póki co moja jedyna styczność z tym kwasem to w roztworze soli fizjologicznej do inhalacji :D ale z pewnością go wypróbuję, zarówno do włosów jak i do nawilżania cery :3

    OdpowiedzUsuń
  46. Musze koniecznie wypróbować :-)

    OdpowiedzUsuń
  47. Ja lubię ten składnik w kosmetykach, świetnie nawilża cerę:)

    OdpowiedzUsuń
  48. Kosmetyki z kwasem hialuronowym są świetne. Często po nie sięgam :) pozdrawiam, charlizerose.blogspot.com :*

    OdpowiedzUsuń
  49. Muszę przetestować :)
    Zapraszam na nowy post :)
    http://www.stylishmegg.pl/2017/08/stroj-dnia-biel-i-pastele.html

    OdpowiedzUsuń
  50. Bardziej interesuje mnie prozdrowotne działanie tego kwasu. Ale może kiedyś użyję go i do domowego liftingu ;)

    OdpowiedzUsuń
  51. Nie wiedziałam, że można mieszać kwas hialuronowy np. z kremami:D muszę tego wypróbować:*

    OdpowiedzUsuń
  52. Lepsze zapobieganie niż leczenie... jak by nie było. ;)

    OdpowiedzUsuń
  53. a własnie dziś dostałam kwas hialuronowy ;p idealnie trafiłam do Cibie hehe:D
    Sandicious

    OdpowiedzUsuń
  54. Stosuję kwas hialuronowy, ale w kosmetykach. Solo jeszcze nie stosowałam.

    OdpowiedzUsuń
  55. Great Post<3
    Maybe we could follow each other<3
    Let me know with a comment on my Blog
    Kiss
    http://www.swisstwins.ch/

    OdpowiedzUsuń
  56. Kiedyś używałam, ale jakoś srednio u mnie sie sprawdził wieć odstawiłam :)

    OdpowiedzUsuń
  57. Nigdy nie stosowałam kwasu hialuronowego. Ale myślę, że niedługo będzie czas to zmienić - trzeba dbać o tę młodość póki jest :D

    OdpowiedzUsuń
  58. Muszę w końcu tego spróbować, bo czytam, czytam, a już mam 29 lat i niby używam dobrych kosmetyków ale w tym wieku trzeba się ratować na różne sposoby. W sumie taki lekki lifting by mi się przydał. :D

    OdpowiedzUsuń
  59. Czystego kwasu hialuronowego nie miałam, ale różne kremy z nim - już tak :)

    OdpowiedzUsuń
  60. Jestem ciekawa jego efektów stosowanego solo :)

    OdpowiedzUsuń
  61. Jak będę starsza, to będę musiała tego użyć. Na razie mam 19 lat ;)

    yollowe.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  62. Mam i używam, cera jest jakby lepsza, ale czy działa przeciwzmarszczkowo to trudno powiedzieć.

    OdpowiedzUsuń
  63. Miałam i nawet lubiłam, najlepiej sprawdzał się na włosach :)

    OdpowiedzUsuń
  64. Słyszałam o nim też dużo ale osobiście nie miałam samego , lecz tylko jako dodatek w kosmetykach ;)

    OdpowiedzUsuń
  65. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  66. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  67. Kwas hialuronowy na którym opiera się mnóstwo zabiegów medycyny estetycznej ma właściwości odmładzające tylko wtedy, kiedy zdecydujemy się na profesjonalny zabieg w gabinecie. Natomiast stosowany na własną rękę w postaci kremu lub serum ma działanie przede wszystkim nawilżające. Mało kto wie, że kwas ten oprócz zastosowania w medycynie estetycznej używany jest również w leczeniu niektórych chorób nowotworowych.

    OdpowiedzUsuń
  68. To prawda, zabieg jest dużo bardziej skuteczny, ale jak widać, kwas hialuronowy ma dużo zastosowań, które można wypróbować samodzielnie w domu. Dobrze, że nie wystąpiło u Ciebie przesuszenie skóry, czasem się to zdarza.

    OdpowiedzUsuń
  69. W przystępny sposób opisane działanie kwasu hialuronowego. Dzięki temu każda młoda osoba może sobie uświadomić z czym ma do czynienia i może się dowiedzieć, że to nie jest nic złego. Trafne jest określanie go eliksirem młodości.

    OdpowiedzUsuń
  70. Czy miała któaś z Was styczność z czymś takim jak kwas hialuronowy nieusieciowany? Przeczesuję Internet w poszukiwaniach za opiniami, bo bardzo chciałabym powiększyć usta, ale obawiam się tego zabiegu i liczę na porady :)

    OdpowiedzUsuń
  71. Sporo zależy od specjalisty, z którego pomocy korzystamy. Ja w moim gabinecie stomatologicznym mam również możliwość wypełnienia ust, lub wykonania liftingu osoczem bogatopłytkowym http://wroclaw-dentysta.com.pl/osocze-bogatoplytkowe-wroclaw To moje ulubione miejsce! Gwarantują piękny uśmiech i idealną cerę :)

    OdpowiedzUsuń
  72. Korzystanie z kwasu hialuronowego staje się coraz bardziej powszechne w obecnych czasach. Każdy lepszy salon kosmetyczny w swojej ofercie jest w stanie zapewnić zabieg z jego użyciem. Obecnie jest to już standard, a sam kwas jest bardzo dobry rozwiązaniem.

    OdpowiedzUsuń
  73. Ja zaczęłam używać kwasu hialuronowego bio oxin cocktail. Moja skóra jest od tego czasu w znacznie lepszym stanie, a i dzięki temu ja się lepiej czuję. Polecam każdej korzystanie z tego specyfiku, zwłaszcza, że nie ma żadnych nieprzyjemnych skutków ubocznych.

    OdpowiedzUsuń
  74. Na codzien jak najbardziej ale teraz zastanawiam sie tez nad zabiegiem na usta - nigdy nie bylam z nich zadowolona ;/ Kiedys sie bałam, bo dziewczyny często po takich zabiegach wygladały źle ale teraz widze coraz wieksza świadomośc. No i oglądałam też zdjecia przed i po w clinica cosmetologica (bo tam mam zamiar robić jak już) i wyglądaja bardzo dobrze. Robiła tam moze któraś z was jakiś zabieg? Mozecie mi ich polecic?

    OdpowiedzUsuń
  75. Bardzo przyjemnie czyta się Twój artykuł. Szablon bloga w tym pomaga, bo jest niezwykle estetyczny. :) Super, że Twoi czytelnicy mają szansę poszerzyć tu swoją wiedzę, którą na dodatek przekazujesz w lekki sposób. :)

    OdpowiedzUsuń
  76. Ten kwas ma bardzo szerokie zastosowanie w kosmetologii. Chętnie jest wykorzystywany w medycynie estetycznej, pomaga poprawić sobie kształt twarzy, zmienić kształt ust itp.

    OdpowiedzUsuń
  77. Bardzo ciekawy wpis. Interesujące i bardzo przydatne informacje się tutaj znalazły.

    OdpowiedzUsuń
  78. Ja również jestem zagorzałą zwolenniczką kwasu hialuronowego. Czego nie robi się dla piękna? Chcąc zachować młodość zdecydowałam się na modelowanie rysów twarzy https://dermestetica-tarnow.pl/medycyna-estetyczna-w-tarnowie/modelowanie-rysow-twarzy-kwas-hialuronowy/. Zastosowano u mnie preparaty stabilizowanego kwasu hialuronowego, które po wprowadzeniu do skóry wypełniają zmarszczkę, dając naturalny efekt. Kwas hialuronowy wykorzystywany do tego typu zabiegów jest otrzymywany syntetycznie i jest prawie identyczny z naturalnym, dlatego jego aplikowanie nie powoduje niebezpiecznych dla zdrowia powikłań.

    OdpowiedzUsuń
  79. Mam 35 lat i nie wyobrażam sobie nawet nie stosować kwasu hialuronowego. Dzięki regularnym zabiegom odmładzającym z wykorzystaniem kwasu moja skóra jest gładka, jędrna i wygląda wciąż młodo.

    OdpowiedzUsuń

Dodając komentarz na blogu przekazujesz mi swoje dane osobowe, które są odpowiednio chronione i pozostają poufne. Twoje dane osobowe nie są przekazywane innym podmiotom trzecim.

Fanpage

Inspiracje

Projekt-bez-tytu-u-1