Skuteczne sposoby na podrażnienia skóry po goleniu

10:40

Cześć kochani,

problem zaczerwienionej, suchej skóry z czerwonymi punkcikami dotyka zarówno kobiet jak i mężczyzn. Powstaje on najczęściej w wyniku pośpiechu. Przyczynami nieestetycznych podrażnień po goleniu są również: tępa maszynka do golenia, zła higiena, nieumiejętne prowadzenie ostrza oraz niewłaściwy sposób przygotowania skóry do zabiegu. 

depilacja

Jak zapobiegać podrażnieniom po goleniu?

Pamiętajmy, aby zawsze używać czystej i ostrej maszynki, trzymajmy ją z dala od wilgoci. Zagospodarujmy trochę czasu, aby móc spokojnie przygotować skórę do depilacji.  Przed goleniem posmarujmy ją pianką bądź żelem do golenia, dzięki temu, łatwiej będzie nam usunąć zmiękczone włoski. Bardzo ważnym aspektem jest poprawne prowadzenie ostrza.  Kierunek golenia powinien być zgodny ze wzrostem włosków, nogi najlepiej golić od kostek w górę. Nigdy zbyt mocno nie naciągajmy skóry i nie naciskajmy na ostrze. Nie stosujmy peelingu skóry zaraz przed goleniem, możemy to zrobić z jednodniowym odstępem.
golenie

Domowe sposoby na podrażnienia po goleniu 

Do łagodzenia objawów podrażnienia świetnie sprawdzają się naturalne oleje,  które nawilżą i ukoją skórę. Najlepiej sprawdzi się uniwersalny olejek arganowy, makadamia bądź awokado. Należy stosować je zawsze po goleniu, delikatnie wmasowując w skórę, wystarczy kilka kropel, aby oleje szybciej się wchłonęły. Możemy także kilka kropel olejku połączyć z ulubionym balsamem do ciała. 

Świetnie w celu łagodzenia podrażnień sprawdza się również żel aloesowy. Jego lekka żelowa formuła szybko się wchłania, przywraca skórze właściwe pH. Działa łagodząco i nawilżająco. 

Podrażnienia po goleniu można także szybko złagodzić za pomocą ziół. W tym celu doskonale sprawdzi się rumianek, czarna herbata czy nagietek. Wystarczy łyżkę ziela zaparzyć i gotowym tonikiem przemywać podrażnione miejsca. Zioła świetnie oczyszczą skórę i będą mieć działanie przeciwzapalne. 

Szybkim sposobem na piekącą skórę jest przyłożenie zimnego kompresu. Polecane są także okłady z aspiryny bądź sody oczyszczonej. 

Ocet jabłkowy

Ma właściwości przeciwzapalne, szybko zwalcza świąd skóry. Nałożony samodzielnie może powodować szczypanie, więc lepiej rozcieńczyć go z wodą. Ukoi i zapobiegnie wszelkim infekcjom.

Owsianka na mocne podrażnienia

Świetnie łagodzi podrażnienia i nawilża skórę. Ugotuj owsiankę na wodzie i dodaj do niej 2 łyżki naturalnego miodu. Wystudzoną mieszankę nałóż na podrażnione miejsca i pozostaw na 20 minut. Stosuj raz dziennie, do zagojenia podrażnionych miejsc.


A Wy jak sobie radzicie z podrażnieniami?

Buziaki <3

Zobacz również

16 komentarze

  1. U mnie idealnie sprawdza się miąższ z liścia aloesu.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie wiedziała, że aloes jest tak przydatny.

    OdpowiedzUsuń
  3. Prawie nie mam podrażnień po goleniu od kiedy golarkę zamieniłam na damską maszynkę do golenia. Jednak ostrze nie idzie bezpośrednio po skórze bo siateczka chroni. To u mnie najlepsza metoda.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja często stosuje kremy dla dzieci na odparzenia na takie podrażnienia i się sprawdzaja

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja po wakacjach zamierzam iść na laser.

    OdpowiedzUsuń
  6. U mnie żel aloesowy sprawdza się znakomicie jeśli o podrażnienia chodzi :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Muszę spróbować owsianki w tym celu :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Muszę wypróbować te domowe sposoby. Aloes mam na parapecie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. ja najczęściej stosuję... balsam po opalaniu, bo ma dużo aleosu i pantenolu :)

    OdpowiedzUsuń
  10. O tak! Aloes świetnie radzi sobie z wszelkimi podrażnieniami <3

    OdpowiedzUsuń
  11. Ciekawe informacje ,korzystam z aloesu.

    OdpowiedzUsuń
  12. ja kocham moje nogi po depilacji laserowej

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja na szczęście nie mam podrażnionej skóry po goleniu:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie radzę sobie z takimi podrażnieniami, na szczęście rzadko mi się one zdarzają 😀
    Zawsze staram się czymś smarować część ciała którą mam ogolić- pianka, żel, od biedy może być mydło - i chyba dlatego nie miewam podrażnień.
    Równie rzadko zdarza mi się ,,zaciąć" podczas depilacji.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Dodając komentarz na blogu przekazujesz mi swoje dane osobowe, które są odpowiednio chronione i pozostają poufne. Twoje dane osobowe nie są przekazywane innym podmiotom trzecim.

Fanpage

Inspiracje

Projekt-bez-tytu-u-1