Jak sobie radzić ze stresem?

10:00

Cześć kochani,

ostatnie dni są dla nas wszystkich bardzo stresujące. Pojęcie stresu, wprowadzone najpierw do nauk biologicznych, bardzo szybko przyjęło się w psychologii, w której problem obciążeń fizycznych i psychicznych człowieka w warunkach niebywałego tempa rozwoju techniki stał się w ostatnim okresie szczególnie aktualny. Stres to nieprzyjemny stan emocjonalny związany z trudnościami życia codziennego.  W sytuacji, kiedy napięcie emocjonalne nie jest zbyt wysokie, skuteczne wydaje się celowe wykorzystanie reakcji lękowych i próba powstrzymania się od nich. Jednak, jak wiemy z własnego doświadczenia, kiedy poziom lęku przekracza określony próg, możliwość opanowania go zmniejsza się, stając się stopniowo wręcz niemożliwa. Wypieranie lęku jest skuteczne wówczas gdy sytuacja lękowa nie trwa zbyt długo, w przeciwnym razie może to prowadzić do nerwic. Jak zatem odnaleźć spokój i równowagę? Medytuj, sięgnij po zioła, zacznij się ruszać i kontroluj swój umysł.

stres

Uwolnij się od stresu 

Nadmierny i przewlekły stres niesie za sobą poważne konsekwencje, zaburza on koncentracje i sen, podnosi ciśnienie krwi oraz może przyczyniać się do rozwoju chorób nowotworowych. Jak najlepiej zwalczyć stres? Wypróbuj ziół! Działają zbawiennie na układ nerwowy, wyciszają i uspokajają. Zioła która są najbardziej popularne to melisa i dziurawiec, warto sięgać tez po inne roślinny które także działają nasennie i pozwalają zrelaksować się po całym ciężkim i stresowym dniu.

CHMIEL

W większości z nas kojarzy nam się z produkcją piwa. Chmiel ma wiele właściwości: działa moczopędnie, przeciwbólowo, ale jego największą zaletą jest działanie uspokajające. Lupulina czyli gruczoły wydzielnicze chmielu jest jedną z nielicznych substancji, które tłumią popęd płciowy u człowieka. Ponadto obniża ona ciśnienie krwi i działa spazmolitycznie. Tylobutenol jest najsilniejszym składnikiem uspokajającym chmielu, który hamuje czynności kory mózgowej. Na rynku jest wiele preparatów z dodatkiem ekstraktu z szyszek, polecamy jednak wypróbowania domowych kuracji.

Wrzuć kilka szyszek i garść suszonej lawendy do poszewki. Pachnąca poduszka przyczyni się do lepszej jakości snu.

Napar najlepiej sporządzić z 3 szyszek chmielu, zalej je wrzątkiem i po 5 minutach przecedź. Pij 1/3 naparu 3 razy dziennie przed posiłkiem.

MAGNOLIA

Znana ze swoich pięknych dużych kwiatów, doceniana jest także w ziołolecznictwie. Swoje właściwości zawdzięcza głównie dwóm składnikom honokiolowi oraz magnolowi, które maja właściwości przeciwdepresyjne oraz przeciwlękowe. W Polsce trudno dostać preparaty z magnolią, wyciągi z jej kory znajdziemy np. w Estromineral selena. Czysty ekstrakt z kory znajdziemy w ośrodkach medycyny chińskiej.

WALERIANA

Znana nam także jako kozłek, zawarte w roślinie estry obniżają aktywność układu nerwowego i co za tym idzie łagodzą stres i wywołują stan odprężenia. Gotowe preparaty farmaceutyczne mają postać kropli zawierające alkoholowy wyciąg z kłącza (krople walerianowe), tabletek i kapsułek. Roślinne i jej ekstrakty można przyjmować przez miesiąc czasu po tym okresie najlepiej zrobić sobie 2 tygodniową przerwę od jej stosowania.
porady na stres

Świetnym sposobem na stres jest także medytacja. Może być ona praktykowana na różne sposoby. Dzięki niej poprawimy swoje samopoczucie psychiczne, zrelaksujemy się i osiągniemy pełną kontrolę nad swoim ciałem i umysłem. NA sytuacje stresowe świetnie wpływa również ruch. Znajdź swój ulubiony sport, zacznij robić to co sprawia ci przyjemność, tańcz, idź na basen lub do klubu fitness. Prawidłowo oddychaj, dzięki temu oczyścisz swój organizm poprzez wspieranie układu limfatycznego. Wyobrażaj sobie w stresowych sytuacjach, że znajdujesz się w spokojnym i cichym miejscu, znajdź swój azyl. Na co dzień staraj się unikać papierosów i alkoholu, które pogłębiają stres i wzmacniają lęk. Życie bez stresu jest zdecydowanie zdrowsze i pełniejsze.

Jak radzicie sobie z tą trudną rzeczywistością? 

Buziaki <3

Zobacz również

17 komentarze

  1. Zdarza mi się przejmować środki uspokajające z walerianą i bardzo dobrze na mnie działają.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie biorę żadnych środków, po nich czuję się jeszcze gorzej.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziś dzięki tobie dowiedzialam sie dużo nowego ❤️

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja ze stresem walczę muzyką - słucham ulubionych kawałków, które mnie rozluźniają!

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo przydatny post, stres to nic dobrego :( Tez pisałam ostatnio u siebie jak można sobie z nim poradzic i czym można zająć myśli 😅

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja obecnie uciekam w książkowy świat. Tylko tam znajduje wytchnienie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Książki, muzyka,spacer to moje metody na stres

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja ze stresem walcze piszac. pozwala mi to zajac mysli

    OdpowiedzUsuń
  9. U mnie książka jest sposobem na stres :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Mam wrażenie, że moje nieradzenie sobie ze stresem to już coś więcej. Muzyka i śpiew - potrafią uleczyć niepokoje...

    OdpowiedzUsuń
  11. U mnie na stres najlepiej działają promienie słoneczne albo muzyka :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Człowiek tak całkowicie od stresu nie może się uwolnić, ponieważ tak czy siak on jest obecny, ale można go niwelować :) Kiedyś piłam melisę, jednakże zbytnio nie pomogła xd
    U mnie stres mija po kontakcie z moimi zwierzakami :) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  13. Moimi metodami na stres są książki, muzyka, gotowanie, pieczenie ciast, spacery :)

    OdpowiedzUsuń
  14. hello dear sir/madam
    I read your blog HOW TO DEAL WITH STRESS?for a long time. That's why you are requested to add this post to our blog in your portal.
    Verify in our blog this blog.professionalmovers.in . We keep sharing your blog with us from time to time.
    thank you

    This is My Blog:- Packers And Movers Hyderabad

    OdpowiedzUsuń
  15. Zainteresował mnie ten blog


    OdpowiedzUsuń
  16. Kiedy miałam problem ze stresem, postanowiłam zapisać się na terapie z psychologiem. Psychoterapia bardzo mi pomogła uporać z tym trudnym okresem w moim życiu. Były to spotkania online, wszystko było prowadzone profesjonalnie i czułam, że jestem w dobrych rękach. Teraz już skończyłam terapię i jestem z niej bardzo usatysfakcjonowana.

    OdpowiedzUsuń

Dodając komentarz na blogu przekazujesz mi swoje dane osobowe, które są odpowiednio chronione i pozostają poufne. Twoje dane osobowe nie są przekazywane innym podmiotom trzecim.

Fanpage

Inspiracje

Projekt-bez-tytu-u-1