Jesienne przesilenie - zioła które dodadzą ci energii

12:39

Cześć kochani,

nagłe zmiany pogodowe u wielu z nas powodują zmiany nastoju oraz znaczne osłabienie i spadek energii. Objawy te zazwyczaj utrzymują się krótki czas. Jak radzić sobie w tym trudnym okresie? Warto spędzać jak najwięcej czasu na świeżym powietrzu, zadbać o regularną aktywność fizyczną oraz włączyć do swojej diety superfoods. Na problemy z koncentracją i brakiem energii świetnie sprawdzą się również zioła, które działają lepiej niż niejeden  energetyk. 

Herbata ziołowa

Skarby jesieni 

Gdy mróz zagląda do naszych ogrodów, rozpoczyna się sezon na dobrodziejstwa natury. Najpopularniejsze owoce, liście i kłącza jesieni to głóg, czarny bez, rokitnik, jarzębina, mniszek, pokrzywa, mięta oraz dzika róża. Rośliny te są bogactwem witamin i minerałów. Korzeń jeżówki i owoc maliny świetnie podnoszą odporność naszego organizmu, działają przeciwzapalnie i przeciwwirusowo. Na jesienne przeziębienia doskonale sprawdzą się także napary z szałwii, prawoślazu, anyżu i lukrecji. Zioła te działają wykrztuśnie i wspomagają walkę z kaszlem. Najpopularniejszą rośliną w walce z przeziębieniami jest czosnek - naturalny antybiotyk. 

Zioła lepsze niż kawa

Coraz częściej wybieramy zdrowsze alternatywy dla kawy. Zakwasza organizm, nie jest polecana kobietom w ciąży oraz osobom z problemami kardiologicznymi. Jej ziołowe zamienniki również działają pobudzająco i poprawiają koncentracje.

Mniszek lekarski

Kawa mniszkowa czyli napar z korzenia mniszka wspomaga odporność i pracę wątroby. Przyspiesza przemianę materii i działa detoksykująco. Jego smak przypomina kawę, zaleca się pić ją z mlekiem bądź syropem. Działa delikatnie pobudzająco, dodaje energii i zmniejsza poziom cholesterolu całkowitego, LDL oraz trójglicerydów.

Zioła dla energii

Żeń - szeń 

Jedno z najbardziej popularnych ziół na świecie, ma właściwości witalizujące. Nazywany jest również wszechlekiem poprawia pamięć i wpływa na nasze samopoczucie. Jego korzeń znany jest od tysięcy lat, swoją popularność zyskał w Azji. Preparaty i wyciągi z żeń - szenia polecane są głównie osobom narażonym na stres oraz w stanach wyczerpania psychicznego.

Matcha 

Sproszkowana zielona herbata stosowana jest przez samurajów jako naturalny napój energetyczny. Jest bardzo silnym przeciwutleniaczem, zawiera również dużą ilość L-teaniny, która pomaga łagodzić stres i wprowadza organizm w stan odprężenia. Zawiera kofeinę, dzięki czemu zapewnia przypływ energii. Wpływa także na kreatywne myślenie. Więcej na jej temat przeczytacie w artykule Matcha - japoński sekret zdrowia i urody

Yerba-mate 

Napój przygotowany z liści ostrokrzewu paragwajskiego posiada ogromne właściwości pobudzające. Ze względu na kraj pochodzenia wyróżnia się jej cztery rodzaje. Jest dosyć gorzka w smaku, gwarantuje dawkę energii, reguluje ciśnienie krwi, pozytywnie wpływa na trawienie oraz zwiększa odporność organizmu. 

Miłorząb 

Jest bogatym źródłem antyoksydantów, dzięki czemu łagodzi stany zapalne i wzmacnia odporność. Ponadto poprawia koncentrację i opóźnia procesy starzenia się organizmu. 

Naturalne napoje energetyczne pomagają w stanach jesiennego przesilenia. Polifenole zawarte w ziołach mają także właściwości antyrakowe. Pamiętajmy o tym, żeby zapoznać się przed ich stosowaniem z ich przeciwskazaniami. Zioła bezpieczne i pobudzające w ciąży to m.in imbir, pokrzywa oraz mięta. 

Zapraszam Was również na wpisy zaprzyjaźnionych blogerek:

  • Domowy Klimacik
  • W blasku marzeń
  • Melka blogerka
  • Świat Oli
  • Retro mama
  • Anszpi
  • Granivera
  • Naturalnie Piękna
  • Stosujecie zioła, które dodają energii? 

    Zobacz również

    19 komentarze

    1. Piję Yerba Mate od kilku miesięcy. Bardzo dobrze się po niej czuję.

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

        Usuń
    2. Yerba mate i żeń szeń pije regularnie.

      OdpowiedzUsuń
    3. Lubię zioła, regularnie po nie sięgam, ale nie rezygnuję z kawy - za bardzo lubię jej smak ;)

      OdpowiedzUsuń
    4. Świetny i bardzo przydatny post, dziękuję :)

      OdpowiedzUsuń
    5. Przyznam szczerze, że lubię próbować nowych ziółek, ale niekoniecznie sprawdzam wszystkich działania. :D Dziękuję za cenną wiedzę. ;)

      OdpowiedzUsuń
    6. Jeżeli chodzi o herbaty ziołowe to piję z rumianku oraz z pokrzywy :)
      Zapraszam na mojego bloga - mój blog

      OdpowiedzUsuń
    7. Ciekawe rady, chętnie skorzystam

      OdpowiedzUsuń
    8. Muszę przyznać, że nigdy nie piłam takich naparów z ziół na ciepło, żadnej mięty, melisy, kompletnie nic :D Nie znam się zbytnio na takich ziołach, więc dziękuję za dawkę cenne wiedzy :)

      OdpowiedzUsuń
    9. Tak, zdecydowanie już czuję spadek energii. Najchętniej po powrocie z pracy tylko bym spała.
      Muszę wypróbować Twoje sposoby, nie znam np. kawy z mniszka lekarskiego :)

      OdpowiedzUsuń
    10. Bardzo trafny post ;D Ja właśnie jesienią bardzo lubię sięgać po imbir i dodaje go do prawie wszystkiego co się da :D

      OdpowiedzUsuń
    11. Ja bardzo lubię popijać zioła w pracy :)

      OdpowiedzUsuń
    12. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

      OdpowiedzUsuń
    13. Chyba zacznę pić zioła :D
      Pozdrawiam.

      OdpowiedzUsuń
    14. Jesień daje mi popalić w tym roku. Zamierzam wspomóc się piciem wywaru z pokrzywy, aby wzmocnić nim włosy i cerę

      OdpowiedzUsuń
    15. Będę musiała spróbować, póki co bez kawy nie wyobrażam sobie dnia

      OdpowiedzUsuń
    16. ojj nie nie kawa wygrywa u mnie ze wszystkim, nawet teraz będąc w ciąży nie odmawiam sobie filiżanki tego aromatycznego napoju :)
      OBSERWUJĘ I ZAPRASZAM.

      OdpowiedzUsuń
    17. Przydałby mi się jakiś specyfik na stany depresyjne, które miewam czasami...

      OdpowiedzUsuń

    Dodając komentarz na blogu przekazujesz mi swoje dane osobowe, które są odpowiednio chronione i pozostają poufne. Twoje dane osobowe nie są przekazywane innym podmiotom trzecim.

    Fanpage

    Inspiracje

    Projekt-bez-tytu-u-skalowacz-pl